اقتصادیخبر اول

تلاش عراق برای راه اندازی گذرگاه هوایی تازه در آستانه جام جهانی فوتبال

عراق اعلام کرد که در حال مذاکره با کویت و بحرین برای راه‌اندازی گذرگاه‌های هوایی تازه برای پروازهای عبوری از آسمان عراق در آستانه جام جهانی 2022 در قطر است.

میدل ایست نیوز:‌ عراق اعلام کرد که در حال مذاکره با کویت و بحرین برای راه‌اندازی گذرگاه‌های هوایی تازه برای پروازهای عبوری از آسمان عراق است.

به گزارش «الجزیره»، «نزار ابراهیم الزیادی»، مدیرکل شرکت خدمات هوانوردی در وزارت حمل و نقل عراق، اعلام کرد که مقاماتی از بخش مدیریت تردد هوایی این شرکت دیدارهایی با همتایان کویتی و بحرینی خود بررسی راه‌اندازی گذرگاه‌های هوایی تازه به توصیه سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ICAO) داشته‌اند.

الزیادی افزود که هدف از این مذاکرات افزایش پروازهای عبوری از آسمان این سه کشور در آستانه جام جهانی 2022 در قطر است.

«حیدر العذاری»، مسئول واحد منطقه‌ای بخش مدیریت تردد هوایی در شرکت خدمات هوانوردی عراق خبر داد که تا کنون دو جلسه به ریاست نماینده سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری با حضور نمایندگان عراق و کویت و بحرین برگزار شده و نشست بعدی که روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود نشست تصمیم‌گیری نهایی خواهد بود.

او گفت که با رفع محدودیت پرواز زیر 32 هزار پا در آسمان عراق، شاهد افزایش اقبال شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی به استفاده از آسمان عراق به عنوان یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای اتصال شرق به غرب هستیم.

پیش از این وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که شمار پروازهای عبوری از آسمان عراق با افزایش چشمگیر به 450 هواپیما در روز رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که شمار این پروازها از آسمان عراق در سال گذشته به‌صورت میانگین 250 پرواز در روز بوده که پس از تماس‌های فراوان و نشست‌های گوناگون با نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط مانند FAA و NOTAM به 450 پرواز در روز رسیده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا