خبر اولسیاسی

الکاظمی: از هر گامی برای برون رفت از بن بست سیاسی در کشور حمایت می کنیم

نخست‌وزیر عراق از نیروهای سیاسی کشور خواست که به مسئولیت خود در برون رفت از بن بست سیاسی عمل کنند.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر عراق از نیروهای سیاسی کشور خواست که به مسئولیت خود در برون رفت از بن بست سیاسی عمل کنند و تأکید کرد که از هر گامی در این مسیر حمایت می کند.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق امروز (جمعه 11 مارس) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به مسئولیتی که برای خدمت به ملت عراق به وی محول شده بود عمل کرده و هرگز درباره تحقق منافع ملی تردید به دل راه نداده و کوتاهی نکرده و منافع ملی را موضوع چانه زنی قرار نداده و منافع شخصی را بر منافع ملت عراق اولویت نداده و به جدال و باج خواهی کشیده نشده است.

او افزود که با وجود مانع‌تراشی‌های داخلی و چالش‌های خارجی، امکان برگزاری انتخابات آزاد و سالم را در کشور فراهم و پایه‌های گذر از بحران‌های اقتصادی و امنیتی و اجتماعی را بنیان نهاده و عراق را به جایگاه عزتمندانه‌اش در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بازگردانده است.

وی ادامه داد که با فساد و مفسدان مبارزه کرده و نهاد حکومت را از چنگ آشوب‌طلبان پس گرفته و دهان تروریسم و هسته‌های خفته آن را با عزم و اراده نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی بسته است.

الکاظمی تأکید کرد که نیروها و احزاب و چهره‌های ملی‌ای که با انتخابات دموکراتیک بر سر کار آمده‌اند امروز مسئولیت حفاظت از مسیر ملی کشور و پایان دادن به بن‌بست‌های سیاسی و تشکیل دولتی که تأمین‌کننده نیازهای کشور و حافظ میهن و مدافع وحدت آن باشد را بر عهده دارند.

وی افزود که از هر گامی که در این مسیر برداشته شود حمایت می‌کند.

یک منبع آگاه شب گذشته به «میدل ایست نیوز» خبر داد که «مقتدی صدر» در تماس تلفنی با «نوری المالکی» نامزدی «جعفر صدر» به عنوان نامزد توافقی نخست وزیری را مطرح کرده است.

این مقام مطلع گفت که صدر در تماس تلفنی خود با نوری المالکی پیشنهاد نخست‌وزیری جعفر صدر را مطرح کرده است و خواستار تسریع در تعیین تکلیف این موضوع و  برون رفت عراق از بن‌بست سیاسی شده است.

این مقام افزوده که گفت‌وگوی صدر و المالکی به مدت 20 دقیقه طول کشیده و دوستانه بوده است و المالکی تأکید کرده که موضوع را در نشست چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی مطرح خواهد کرد.

 ساعاتی پیش نیز برخی منابع خبری عراقی از نشست سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه (همه احزاب سیاسی شیعی به جز جریان صدر) در منزل هادی العامری در بغداد خبر دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا