سیاسی

وزیر خارجه فلسطین: دولت بایدن به هیچ یک از وعده هایش عمل نکرد

وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که دولت امریکا به هیچ یک از وعده هایی که به تشکیلات خودگردان فلسطینی داده بود عمل نکرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که دولت امریکا به هیچ یک از وعده هایی که به تشکیلات خودگردان فلسطینی داده بود عمل نکرد.

به گزارش «آناتولی»، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین امروز (جمعه 11 مارس) در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا با همتای ترکیه‌ای خود «مولود چاوش اوغلو» دیدار کرد.

در این دیدار مسائل مورد اهتمام مشترک و تحولات منطقه‌ای بررسی شد و وزیر خارجه ترکیه همتای فلسطینی خود را در جریان مذاکرات ترکیه و اسرائیل در سفر دو روز پیش رئیس جمهور اسرائیل به آنکارا قرار داد.

چاوش اوغلو تأکید کرد که تقویت روابط اسرائیل با ترکیه به معنای تغییر سیاست ترکیه در قبال ملت فلسطین و حمایت از حق آنان در تعیین سرنوشت نیست.

المالکی نیز در این دیدار تازه‌ترین اقدامات اسرائیل علیه ملت فلسطین را توضیح داد و تأکید کرد که موارد تعرض به شهروندان بی پناه فلسطینی و پروژه‌های شهرک‌سازی افزایش یافته است.

او همچنین تأکید کرد که به علت اقدامات اسرائیل در مصادره اموال فلسطینیان به بهانه پرداخت مستمری به خانواده‌های شهدای فلسطینی، تشکیلات خودگردان فلسطین با کمبود شدید منابع مالی مواجه است.

المالکی کوتاهی جامعه بین‌المللی در عمل به تعهدات مالی‌اش در قبال ملت فلسطین را موجب افزایش مشکلات و افزایش بدهی‌های تشکیلات خودگردان و تضعیف اقتصاد فلسطین دانست.

او گفت که دولت امریکا وعده‌های بسیاری به مقامات فلسطینی درباره بازگشایی کنسولگری خود در بیت‌المقدس و بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن داده بود که به هیچ یک از آنها عمل نکرد.

وی افزود که تنها تغییر پیش‌آمده در سیاست امریکا ازسرگیری کمک‌های مالی به دفتر سازمان ملل برای امدادرسانی به فلسطینیان است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا