سیاسی

ادامه سیاست یهودی‌سازی در قدس اشغالی و مسجد ابراهیمی

اسرائیل طرح احداث 730 واحد مسکونی جدید را در قدس اشغالی تصویب کرد؛ این در حالی است که حفاری‌ها در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل با هدف یهودی‌سازی این مسجد نیز ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: یهودی‌سازی قدس اشغالی و اماکن مقدس در کرانه باختری همچنان ادامه دارد؛ در همین راستا کمیته طراحی و ساخت و ساز شهرداری اسرائیل در قدس اشغالی طرح احداث 730 واحد مسکونی جدید در این شهر را تصویب کرده است و از سوی دیگر حفاری‌ها در محوطه‌ مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل به منظور مصادره بخش‌های بیشتری از آن نیز ادامه دارد.

گفتنی است که واحدهای مسکونی مذکور در شهرک‌ «بسغات زئيف» در شمال قدس ساخته خواهند شد. شهرک‌ یهودی‌نشین بسغات زئيف در منطقه فلسطینی «بیت حنینا» در قدس اشغالی ساخته شده است.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی در سال 1967 توسط اسرائیل بیش از 250 شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود 666 هزار یهودی در آن‌ها ساکن هستند.

بر اساس اصول حقوق بین‌المللی سکونت این افراد در شهرک‌هایی که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

از سوی دیگر «غسان الرجبی» مسئول مسجد ابراهیمی اعلام کرد که اسرائیل از دهم آگوست سال گذشته خطرناک‌ترین طرح‌های یهودی‌سازی خود را در این مسجد به مرحله اجرا گذاشته است.

الرجبی اظهار داشت که اسرائیل اجرای طرح موسوم به “مسیر گردشگری” و احداث آسانسور به مسافت 239 متر را آغاز کرده‌اند که هدف از آن مصادره بخش‌های وسیعی از اراضی مسجد ابراهیمی است.

وی خاطر نشان کرد که یکی دیگر از اقدامات اسرائیل در راستای اجرای طرح‌های خود تعرض‌های مکرر و گسترده مسئولان اسرائیل به حرم ابراهیمی است که آخرین نمونه آن همراهی شماری از مسئولان اسرائیلی با مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان تعرض به مسجد ابراهیمی است.

سازمان یونسکو در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل یک محل تاریخی متعلق به فلسطین است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا