سیاسی

سازمان ملل: طی دو ماه نخست سال جاری 47 کودک یمنی کشته و زخمی شدند

یونیسف طی گزارشی از کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی طی دو ماه نخست سال 2022 در پی درگیری ها در یمن خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که در دو ماه نخست سال 2022 و در پی درگیری ها در یمن که شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است، 47 کودک یمنی کشته و زخمی شدند.

به گزارش روسیا الیوم، یونیسف در بیانیه ای آورده است که دست کم 47 کودک یمنی، طی دو ماه نخست سال 2022 در مناطق مختلفی در یمن کشته و زخمی شدند.

در بیانیه یونیسف آمده است که خشونت طی سال جاری همچنان ادامه دارد و طبق معمول کودکان نخستین و بیشترین قربانیان این خشونت هستند.

یونیسف تاکید کرد که از زمان تشدید درگیری ها در یمن از 7 سال گذشته، سازمان ملل کشته و زخمی شدن بیش از ده هزار و 200 کودک یمنی را رصد کرده و احتمال می رود آمار و ارقام حقیقی بسیار بیشتر باشد.

سازمان ملل در اکتبر 2021 نیز اعلام کرد که حدود 10 هزار کودک در جنگ یمن کشته شده اند.

درگیری ها در یمن فروپاشی بخش های بهداشت، اقتصاد و آموزش و غیره در کشور را موجب شده و بیش از 3.3 میلیون آواره در مدارس و اردوگاه ها زندگی می کنند؛ جایی که بیماری وبا به دلیل کمبود آب شرب سالم انتشار دارد.

به گزارش یونیسف، بیش از 2 هزار و 500 مدرسه در یمن قابل استفاده نیستند چرا که یا ویران شده و یا با اهداف نظامی استفاده می شوند و یا پناهگاه آوارگان شده اند.

برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد تقریبا دو میلیون کودک به دلیل درگیری ها از آموزش باز مانده اند.

گفتنی است ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال 2015 تاکنون از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمایت می کند و طی درگیری هایی با گروه های یمنی موجب جان باختن، مجروح شدن، آوارگی و خسارت های مادی بسیاری شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا