سیاسی

شورای همکاری و سازمان همکاری اسلامی حمله انصارالله به عربستان را محکوم کردند

حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان با محکومیت گسترده کشورهای شورای همکاری و سازمان همکاری اسلامی مواجه شد.

میدل ایست نیوز: کشورهای شورای همکاری و سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن حمله پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، این اقدام را تعرض به تاسیسات غیرنظامی و به خطر انداختن جان غیرنظامیان و همچنین تهدیدی علیه امنیت انرژی جهان توصیف کردند.

وزارت امور خارجه کویت در همین راستا با صدور بیانیه‌ای با تروریستی خواندن این حمله، آن را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید که حمله تروریستی انصارالله تنها امنیت عربستان و ثبات منطقه را هدف قرار نمی‌دهد بلکه به تامین انرژی جهانی آسیب رسانده و بر اقتصاد دنیا اثر منفی می‌گذارد.

کویت ضمن اعلام ایستادگی در کنار عربستان برای تامین امنیت و ثبات خود از جامعه جهانی خواست تا تلاش‌های خود را برای مهار این حملات تروریستی و جلوگیری از وقوع آن افزایش دهد.

وزارت امور خارجه امارات هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان، این اقدام را “عمل تروریستی” و “جنایت جنگی” خواند که باید پاسخ بازدارنده‌ای به آن داده شود.

امارات با بیان اینکه این حمله، تهدیدی علیه بازارهای انرژی است، از جامعه جهانی خواست تا حمایت‌های لازم را از عربستان برای تامین امنیت خود انجام دهد.

این کشور همچنین امنیت امارات و عربستان را جدایی ناپذیر توصیف و تاکید کرد که هر تهدیدی که عربستان با آن مواجه شود، خطر و تهدیدی علیه امارات نیز به حساب می‌آید.

بحرین هم دیگر کشوری بود که با محکوم کردن اقدام انصارالله، از جامعه جهانی خواست تا این حملات را که منامه آن را تروریستی، ویرانگر و عامل بی‌ثباتی و تهدیدی علیه امنیت انرژی خواند، محکوم کند.

در کنار کشورهای شورای همکاری، سازمان همکاری اسلامی هم با شدیدترین عبارات حمله پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان کشورهای شورای همکاری ضمن محکوم کردن این حمله، آن را ناقض قوانین بین‌المللی دانست و بر ایستادگی سازمان همکاری اسلامی در کنار عربستان و حمایت از اقدامات این کشور در جهت حفظ امنیت و تاسیسات خود، تاکید کرد.

از سویی «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری هم با تروریستی خواندن حمله انصارالله آن را محکوم و تاکید کرد که این اقدامات مخرب که پیشتر هم سابقه داشته امنیت کشورهای شورای همکاری و ثبات منطقه و جهان را هدف قرار داده است.

وی همچنین بر حمایت کشورهای شورای همکاری از تمامی اقدامات لازم و بازدارنده عربستان برای مقابله با چنین حملاتی تاکید کرد.

گفتنی است، «یحیی سریع» سخنگوی انصارالله روز گذشته جمعه از حمله پهپادی گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض، جیزان و ابها و دیگر مناطق عربستان خبر داد.

سخنگوی نظامی انصارالله با انتشار توئیتی تاکید کرد که این نیروها در چارچوب عملیات «شکستن محاصره» پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض را با 3 پهپاد مدل «صماد 3» هدف قرار دادند.

او همچنین تاکید کرد که 6 پهپاد «صماد 1» به سمت تأسیسات آرامکو در جیزان و ابها و دیگر مناطق شلیک شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا