سیاسی

عضو چارچوب هماهنگی: مخالفتی با نامزد جریان صدر نداریم ولی کاندیداهای خود را داریم

یک عضو چارچوب هماهنگی اعلام کرد که این جریان، مخالفتی با جعفر الصدر نامزد جریان صدر برای پست نخست وزیری عراق ندارد ولی در عین حال کاندیداهای خود را برای این سمت در نظر دارد.

میدل ایست نیوز: «علی الفتلاوی» عضو چارچوب هماهنگی امروز شنبه اعلام کرد که «مقتدی صدر» به طور رسمی «جعفر الصدر» را به عنوان نامزد پست نخست وزیری عراق معرفی کرده و ما در چارچوب هماهنگی مخالفتی با این مساله نداریم ولی در عین حال کاندیداهای خود را برای تصدی این پست در نظر داریم.

الفتلاوی افزود که چارچوب هماهنگی کاندیداهای مختلفی را برای پست نخست وزیری عراق در نظر گرفته که شاخص‌ترین آنان، “حیدر العبادی”، “محمد توفیق علاوی” و “عبدالحسین عبطان” هستند.

این عضو چارچوب هماهنگی تاکید کرد که باید یک رقابت بین این افراد و نامزد جریان صدر شکل بگیرد و این موضوع باید با توافق و هماهنگی همه جریان‌های سیاسی شیعه صورت بگیرد.

پیشتر منابع آگاه به «میدل ایست نیوز» اطلاع داده بودند که قرار است امروز شنبه 12 مارس جریان صدر طی اقدامی خلاف عرف سیاسی معمول در عراق از زمان سقوط رژیم بعث، رسما ائتلاف خود با حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی و ائتلاف السیاده (اهل سنت) به ریاست محمد الحلبوسی را رونمایی و آن را به عنوان ائتلاف اکثریت معرفی کند.

این منابع تاکید کرده‌اند که نامزد این ائتلاف سه‌جانبه برای نخست‌وزیری عراق «جعفر صدر»، سفیر کنونی عراق در لندن، خواهد بود.

چنین اقدامی به معنای خودداری مقتدی صدر از توافق با دیگر نیروهای سیاسی شیعه است.

منبع
دجله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا