سیاسی

وزیر خارجه عراق از تشکیل دولت جدید این کشور در آینده نزدیک خبر داد

وزیر خارجه عراق امروز شنبه در مجمع دیپلماسی آنتالیا اعلام کرد که دولت جدید این کشور در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق امروز شنبه در مجمع دیپلماسی آنتالیا اعلام کرد که دولت کنونی عراق نهایت تلاش خود را می‌کند تا دولت جدید این کشور تشکیل شود و این امر در یک بازه زمانی کوتاه انجام خواهد شد.

حسین افزود که عراق نزدیک به 40 سال تحت سلطه دیکتاتوری بود و ما کم کم کار را شروع کردیم و پنج ماه پیش انتخابات برگزار شد و اکنون گفت‌وگو با احزاب سیاسی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد که عراق تنها کشور دموکراتیکی نیست که برای تشکیل دولت دچار مشکل شده است و من گفته‌ام که بلژیک و هلند را مثال می‌زنیم زیرا بلژیکی‌ها تلاش کردند دولت تشکیل دهند ولی یک سال و نیم دولت نداشتند.

گفتنی است که منابع خبری گزارش داده‌اند که نامزد ائتلاف سه‌جانبه شامل جریان صدر، ائتلاف السیاده و حزب دموکراتیک کردستان برای نخست‌وزیری عراق «جعفر صدر»، سفیر کنونی عراق در لندن، خواهد بود.

فواد حسین: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان چهارشنبه برگزار می‌شود

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق در مجمع دیپلماسی آنتالیا همچنین اعلام کرد که دور پنجم گفت‌وگوها میان ایران و عربستان روز چهارشنبه در بغداد برگزار خواهد شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود که کشورش به زودی در دور جدید گفت‌وگوها با عربستان که به تلاش نخست وزیر و وزیر خارجه عراق قرار است برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان هم چند روز قبل از احتمال برگزاری دور پنجم گفت‌وگوها با ایران خبر داده بود.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها با ایران تاکنون پیشرفت کافی برای احیای روابط دیپلماتیک به شکل کامل را نداشته است از بررسی احتمال بازگشایی کنسولگری ایران در شهر جده خبر داده بود.

آخرین دور گفت‌وگوها میان ایران و عربستان در 21 سپتامبر 2021 برگزار شده بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا