سیاسی

بارزانی: حملات مکرر به اربیل رویه‌ای خطرناک و نقض حاکمیت عراق است

رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله موشکی به اربیل گفت که هدف قرار دادن این شهر به طور مکرر، رویه‌ای خطرناک و نقض آشکار امنیت، ثبات و حاکمیت عراق است.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله موشکی به اربیل گفت که هدف قرار دادن این شهر به این شکل و به طور مکرر، رویه‌ای خطرناک و نقض آشکار امنیت، ثبات و حاکمیت عراق است و نتیجه‌ای جز پیچیده شدن اوضاع و آسیب رساندن به شرایط کنونی و آینده عراق نخواهد داشت.

بارزانی از بغداد و جامعه جهانی خواست تا به طور جدی در مقابل این تجاوزات ایستاده و نهایت تلاش خود را بکنند تا بار دیگر اجازه نقض حاکمیت و ثبات کشور و خدشه به امنیت شهروندان داده نشود.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین این حمله را به شدت محکوم کرد و آن را بزدلانه، وحشیانه و بدون توجیه خواند که ساکنان، امنیت و ثبات اربیل را هدف قرار داده است.

وی افزود که خدا را شکر این حمله خسارت جانی در بر نداشت و ما با شهروندان عزیز در اربیل که شرایط دشواری را گذراندند اعلام همبستگی می‌کنیم.

بارزانی همچنین تاکید کرد که مقابله با تهدیدها و چالش‌ها نیازمند آن است تا همه طرف‌ها در اقلیم کردستان دارای انجسام و اتحاد باشند.

سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که در ساعات اولیه صبح امروز شهر اربیل با 12 موشک بالستیک که از مرزهای شرقی شلیک شده بود، هدف حمله قرار گرفت.

منبع
دجله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا