سیاسی

عضو چارچوب هماهنگی: با صدر برای معرفی نامزد نخست وزیری تا 72 ساعت آینده توافق شد

یک عضو چارچوب هماهنگی از توافق میان این جریان و مقتدی صدر برای معرفی نامزد نخست وزیری عراق از میان سه گزینه تا 72 ساعت آینده خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ابتسام الهلالی» نماینده پارلمان عراق و عضو چارچوب هماهنگی از توافق میان این جریان و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای معرفی نامزد نخست وزیری عراق از میان سه گزینه تا 72 ساعت آینده خبر داد.

الهلالی در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که همزمان با تماس مقدی صدر با «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و برگزاری نشست میان رهبران چارچوب هماهنگی با صدر در محل اقامت وی در نجف اشرف، شاهد یک گشایش سیاسی بودیم.

وی افزود که حاضران در دیدار با صدر با تشکیل کمیته‌ای عالی با عضویت شخصیت‌هایی از جریان صدر و چارچوب هماهنگی برای انتخاب شخصی مورد توافق برای نخست وزیری عراق توافق کردند.

الهلالی اظهار داشت که بر اساس توافق صورت گرفته در نشست میان مقتدی صدر و رهبران چارچوب هماهنگی، مقرر شد تا کمیته عالی گزارش نهایی خود را در خصوص نامزد نخست وزیری تا مدت 72 ساعت به جریان صدر و چارچوب هماهنگی ارائه دهد.

این عضو چارچوب هماهنگی افزود که سه نامزد شاخص برای نخست وزیری عراق مطرح هستند که شامل “جعفر الصدر”، “حیدر العبادی” و “قاسم الاعرجی” می‌شوند.

نماینده پارلمان عراق یادآور شد که کمیته مشترک چارچوب هماهنگی و جریان صدر، رزومه هر کدام از نامزدهای احتمالی را بررسی خواهد کرد تا گزینه مناسب را بر اساس توافق میان جریان‌های شیعی تا زمان مقرر معرفی کند.

گفتنی است که هیئتی متشکل از اعضای چارچوب هماهنگی و ائتلاف السیاده روز گذشته شنبه برای دیدار با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر وارد نجف اشرف شدند.

«هادی العامری» رهبر جریان فتح و از رهبران چارچوب هماهنگی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و از رهبران ائتلاف السیاده، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عزم و از رهبران نیروهای سیاسی اهل سنت عراق و «احمد الاسدی» از سران ائتلاف فتح از اعضای این هیئت بودند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا