سیاسی

نقشه راه «زیمنس» برای انرژی و آموزش و مبارزه با فساد در عراق

مدیر دفتر شرکت زیمنس در عراق با ارائه گزارشی درباره فعالیت های این شرکت، تأکید کرد که زیمنس در پی تکرار تجربه مصر در عراق است.

میدل ایست نیوز: مدیر دفتر شرکت زیمنس در عراق با ارائه گزارشی درباره فعالیتهای این شرکت، تأکید کرد که زیمنس در پی تکرار تجربه مصر در عراق است.

«مهند الصفار»، مدیر اجرایی شرکت انرژی «زیمنس» در عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که وزارت برق عراق با جدیت برای افزایش تولید برق در آستانه اوج مصرف در تابستان 2022 تلاش می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که تولید برق عراق بیشتر از سال قبل باشد هرچند همچنان 30 درصد کمتر از تقاضاست.

او گفت که زیمنس در سرویس نیروگاه‌های برق و ایجاد سیستم سردکننده در نیروگاه‌های الرمیله و صدر و کرکوک تلاش می‌کند که این خود موجب افزایش 790 مگاواتی تولید برق می‌شود ضمن اینکه چند پروژه‌ ایجاد نیروگاه‌های فرعی در چند نقطه عراق وجود دارد.

الصفار تأکید کرد که «نقشه راه عراق» که شرکت زیمنس تهیه کرده یک برنامه جامع برای توسعه در عراق است که شامل بخش‌های انرژی و آموزش‌وپرورش و مبارزه با فساد در عراق می‌شود و افزود که این چیزی فراتر از توسعه انرژی در عراق است و به بهبود کیفیت زندگی و آینده بهتر برای فرزندان عراق مربوط می‌شود.

او گفت که زیمنس تاکنون مرحله اول این نقشه‌ راه را با همکاری وزرات برق اجرا کرده و در حال مذاکره با دولت عراق درباره آغاز مرحله دوم در برابر بهبود توانایی تولید به خصوص در جنوب و شمال عراق است و افزود که مراحل دوم و سوم بر تقویت زیرساخت تولید برق و افزایش نیروگاه‌های فرعی متمرکز است.

الصفار گفت که جنگ با داعش به میزان 1.6 هزار مگاوات بر تولید برق عراق آسیب زده و تلاش برای بازسازی نیروگاه‌های آسیب دیده با جدی ادامه دارد.

او گفت که شرکت زیمنس دستاورد تاریخی مهمی در مصر داشته و توانست در 27 ماه 14.4 هزار مگاوات بر تولید برق مصر بیفزاید و 24 هزار فرصت شغلی ایجاد کند و تلاش می‌کند که این تجربه را در عراق هم تکرار کند.

این مقام تأکید کرد که اتصال عراق به شبکه برق کشورهای شورای همکاری علاوه بر آنکه موجب ثبات در تأمین برق عراق می‌شود این کشور را وارد بازارهای جهانی انرژی می‌کند.

وی گفت که زیمنس در حال مذاکره با دولت عراق درباره مشارکت در پروژه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا