سیاسی

بلینکن در گفتگو با الکاظمی: از هر اقدامی که موجب تقویت حاکمیت عراق شود حمایت می کنیم

وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق با بررسی تحولات جاری بر حمایت امریکا از هر اقدامی که موجب تقویت امنیت و حاکمیت عراق شود تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق با بررسی تحولات جاری بر حمایت امریکا از هر اقدامی که موجب تقویت امنیت و حاکمیت عراق شود تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق که بامداد امروز (دوشنبه 14 مارس) منتشر شده، «آنتولی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق روابط دوجانبه و تحولات اجاری را بررسی و بر هم‌بستگی امریکا با عراق و حمایتش از هر اقدامی که موجب تقویت امنیت و حاکمیت عراق شود تأکید کرد.

الکاظمی از همه مواضع در حمایت از عراق قدردانی و تأکید کرد که دولت برای تقویت حاکمیت کشور و صیانت از آن در برابر هرگونه تعرض به حاکمیت کشور و کرامت شهروندانش اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او همچنین تأکید کرد که اجازه داده نخواهد شد که عراق به میدان تصفیه حساب‌های خارجی تبدیل شود و افزود که عراق به تلاش خود برای تقویت نقش اثرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ادامه خواهد داد.

در این تماس تلفنی همچنین تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های حل نزاع‌های جاری و تثبیت ثبات که منافع ملت عراق و دیگر ملت‌های جهان را تأمین می‌کند بررسی شد.

بامداد روز گذشته شهر اربیل هدف شلیک 12 موشک بالستیک قرار گرفت. سپاه پاسداران ایران ظهر دیروز رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تأکید کرد که یک «مرکز شرارت و توطئه» اسرائیلی را هدف قرار داده است.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا