سیاسی

رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان درباره مذاکرات وین

وزرای امور خارجه ایران و عمان طی مکالمه ای تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی و مذاکرات وین رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مورد آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و از جمله تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: روند مذاکرات وین متوقف نشده بلکه در هماهنگی با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، وقفه ای کوتاه در مسیر مذاکرات ایجاد شده است. مذاکره کننده ارشد ایران با جدیت به تلاش ها برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار ادامه می دهد. حل و فصل موضوعات باقیمانده که جزء خطوط قرمز ماست به اراده طرف آمریکایی و عدم اتلاف وقت مرتبط است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافق خوب، قابل اتکا و پایدار کاملاً جدی است.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تمجید از روابط مثبت میان دو کشور، تبیین برخی موضوعات دو جانبه و قدردانی از مواضع منطقی کشورمان اعلام کرد، سلطنت عمان همواره در زمینه حل‌و‌فصل بحران‌های مختلف قائل به گفت‌وگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد و امیدوار است نتیجه توافقات دو کشور به‌زودی نهایی و عملیاتی شود.

وزیر امور خارجه عمان همچنین در مورد مذاکرات وین، نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کرد و آن را به نفع همه طرف‌ها و منطقه خواند.

وزرای امور خارجه در این گفت‌وگو بر استمرار رایزنی‌ها در مسائل مختلف تأکید کردند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا