خبر اولسیاسی

وزارت خارجه ایران: به هیچ وجه پذیرفته نیست عراق کانون تهدید برای ما باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله موشکی سپاه ایران به اربیل گفت که کشورش کانون ایجاد تهدید علیه خود در نزدیکی مرزهایش را تحمل نمی کند.

میدل ایست نیوز: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله موشکی روز گذشته سپاه پاسداران ایران به اربیل عراق تاکید کرد که به هیچ وجه پذیرفته نیست عراق به کانون ایجاد تهدید برای ایران تبدیل شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی و تعامل با ما دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد. این کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده و برخی تجمعات ضد انقلاب در اقلیم کردستان و گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است. ایران تحمل نمی‌کند کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون خرابکاری و اعزام گروه‌های تروریستی باشد چه توسط گروهک‌های ضد انقلاب و چه رژیم صهیونیستی در داخل اقلیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: در ملاقات‌ها گفته شده و انتظارمان از دولت مرکزی عراق این است که یک بار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد و اجازه ندهد مرزهایش مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس بداند اشراف اطلاعاتی نسبت به تمام نقاطی که حضور دارد، داریم.

وی همچنین درباره مذاکرات ایران و عربستان بیان کرد: تاریخی توسط دوستان ما در عراق برای گفت‌وگوهای دور پنجم بین ایران و عربستان اعلام شده بود. این تاریخ هنوز قطعی نیست. به محض این‌که تاریخ قطعی شود و دو طرف درباره تاریخی توافق کنند اعلام خواهم کرد.

گفتنی است صبح روز گذشته چندین موشک به اربیل اصابت کرد و چند ساعت بعد سپاه پاسداران ایران مسئولیت این حمله موشکی را برعهده گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا