سیاسی

حیدر العبادی در تماس تلفنی با مسعود بارزانی تحولات جاری کشور را بررسی کرد

حیدر العبادی در تماس تلفنی با مسعود بارزانی تحولات جاری کشور و حمله موشکی به اربیل و همکاری برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: حیدر العبادی در تماس تلفنی با مسعود بارزانی تحولات جاری کشور و حمله موشکی به اربیل و همکاری برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق را بررسی کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، دفتر «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر ونخست‌وزیر اسبق عراق، خبر داد که وی شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان، تحولات جاری و راه‌های برون‌رفت از بحران کنونی را بررسی کرد.

بر اساس این بیانیه در این تماس تلفنی، «حمله موشکی کاملا غیر قابل قبول به اربیل که در خون دادن و فداکاری در برابر حملات تروریستی داعش با همه مردم عراق شریک بود» نیز بررسی شد.

العبادی در این تماس تلفنی تأکید کرد که «حاکمیت عراق کلیتی یکپارچه است و عراقی‌ها به حسن هم‌جواری پایبندند و به موجب قانون اساسی خود اجازه نمی‌دهند که کشورشان مبدأ حمله به کشورهای همسایه باشد».

در این تماس تلفنی همچنین «راه‌های همکاری و تلاش برای برون‌رفت از بن‌بست سیاسی که به نفع ملت عراق نیست و به توسعه اقتصادی کشور آسیب می‌زند» بررسی شد و طرفین بر اصل شراکت ملی در مدیریت کشور و منابع آن به دور از هرگونه تبعیض تأکید کردند.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شده که از زمان اخراج نیروهای پیشمرگه از کرکوک به دستور حیدر العبادی پس از برگزاری همه‌پرسی ناکام استقلال کردستان عراق، روابط العبادی و بارزانی تیره شده بود.

منبع
ناس نيوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا