خبر اولسیاسی

هشدار لاهور شیخ جنکی درباره سرنگونی دولت اقلیم کردستان تا 2-3 ماه آینده

لاهور شیخ جنکی هشدار داد که اگر دولت ایالتی کردستان عراق دست به اصلاحات نزند، مردم تا 2-3 ماه آینده آن را سرنگون می کنند.

میدل ایست نیوز: لاهور شیخ جنکی با انتشار فیلمی در میان هواداران خود هشدار داد که اگر دولت ایالتی کردستان عراق دست به اصلاحات نزند، مردم تا 2-3 ماه آینده آن را سرنگون می کنند.

به گزارش «ناس نیوز»، «لاهور شیخ جنکی» پس از چند ماه عدم حضور در رسانه‌ها و حذف عنوان «رئیس مشترک اتحادیه میهنی» در صفحه‌های رسمی منتسب به وی، فیلمی از خود در میان هوادارانش در منطقه بشدر در اقلیم کردستان عراق منتشر کرد.

او در این ویدیو در جمع هوادارانش می‌گوید که اگر دولت ایالتی کردستان خودش را اصلاح نکند ظرف 2-3 ماه آینده مردم آن را سرنگون خوهند کرد و افزود که خود خواستار چنین چیزی نیست «چون این حکومت ماست».

شیخ جنکی می افزاید که با برخی نیروهای سیاسی برای متحد کردن مخالفان و تشکیل «اپوزیسیون» گفت‌وگوهایی داشته و در صورت نتیجه‌بخش بودن این گفت‌وگو رهبری این  اپوزیسیون را بر عهده خواهد داشت.

به گفته ناظران انتشار این ویدیو را باید آغاز کمپین انتخاباتی شیخ جنکی برای انتخابات پارلمان اقلیم که قرار است در اکتبر آینده برگزار شود دانست.

این موضوع فصل تازه ای از اختلافات در اتحادیه میهنی کردستان است که از 8 ژوئیه گذشته بالا گرفت که در آن نچیروان بارزانی در مقام رئیس اقلیم کردستان در حکمی با هماهنگی بافل طالبانی، رئیس مؤسسه امنیتی «زانیاری» یعنی محمد طالبانی را که خواهرزاده لاهور شیخ جنگی است و از عناصر وی در سلیمانیه دانسته می‌شود برکنار کرد.

شیخ جنگی این حکم را اقدامی علیه خود شمرد و درصدد اقداماتی در حد کودتا در سلیمانیه برآمد اما با دخالت برخی مقامات و در رأس آنها برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و از سران اتحادیه میهنی کردستان، آرامش در منطقه برقرار شد.

پس از آن شیخ جنگی به نفع بافل طالبانی از ریاست مشترک حزب اتحادیه میهنی کناره گرفت اما تأکید کرد که این کار را «موقتا و تا مشخص شدن همه مسائل» انجام می‌دهد.

در ماه نوامبر گذشته، شورای مرکزی اتحادیه میهنی رسما لاهور شیخ جنکی و شماری از دیگر سران را از حزب اخراج کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا