خبر اولسیاسی

بوریس جانسون برای بررسی بحران اوکراین به ابوظبی و ریاض می رود

دولت بریتانیا اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور برای «هماهنگی درباره پاسخ به حمله روسیه به اوکراین» به عربستان و امارات سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز: دولت بریتانیا اعلام کرد که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا برای «هماهنگی درباره پاسخ به حمله روسیه به اوکراین» به عربستان و امارات سفر می‌کند.

به گزارش CNN، دولت بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که «بوریس جانسون» در راستای تلاش‌های انگلستان برای تضمین پاسخ هماهنگ جهانی به حمله روسیه به اوکراین سفری یک روزه به ابوظبی و ریاض خواهد داشت.

او قرار است در این سفر با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در امارات و سپس با «محمد با سلمان» ولیعهد عربستان،  در ریاض دیدار کند.

بیانیه دولت بریتانیا افزوده که محور اصلی مذاکرات جانسون «افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر روسیه» خواهد بود.

در این بیانیه تأکید شده که وی «تلاش‌ها برای بهبود امنیت انرژی و کاهش نوسان در بازارهای انرژی و غذا» و به خصوص «متنوع کردن منابع تأمین سوخت انگلستان» را بررسی خواهد کرد.

این بیانیه افزوده که جهان باید استفاده از نفت و گاز روسیه را متوقف کند و این اهرم را از دست پوتین خارج کند».

پیش از این خبرگزاری آلمان به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی در ریاض خبر داده بود که جانسون چهارشنبه طی سفری رسمی وارد ریاض می شود.

منبع مذکور فاش کرد که موضوع اصلی مذاکره جانسون با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تشویق ریاض به افزایش تولید نفت برای کاهش اثرات بحران جهانی انرژی است.

منابع رسانه ای دیگری نیز احتمال دادند که جانسون به امارات نیز سفر کند. کشورهای غربی در تلاش هستند به منابع انرژی دیگری به‌جای روسیه که اکنون بخاطر حمله به اوکرین تحریم است، دست یابند.

یک گزارش رسانه ای اشاره کرده است که عربستان و امارات قصد افزایش تولید نفت را ندارند چرا که این اقدام توافق نفتی با روسیه معروف به اوپک پلاس را برهم می زند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا