سیاسی

سازمان ملل به دنبال جمع آوری 4.3 میلیارد دلار برای جلوگیری از قحطی در یمن

یمن که درگیر بدترین بحران انسانی در جهان است، امسال برای تامین کمک های غذایی، پزشکی و سایر کمک های ضروری به بیش از 4 میلیارد دلار نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل امروز چهارشنبه به دنبال جمع آوری بیش از 4 میلیارد دلار در کنفرانس اهداکنندگان برای یمن است.

به گفته سازمان های وابسته به سازمان ملل، بیش از 17 میلیون نفر در یمن به کمک های غذایی نیاز دارند و این رقم در نیمه دوم سال جاری به 19 میلیون خواهد رسید.

کارل اسکائو، یکی از مقامات وزارت امور خارجه سوئد، گفت: «اگرچه اوکراین در حال حاضر به توجه و تمرکز فوری ما نیاز دارد، که قابل درک و ضروری است، اما ما نمی‌توانیم از بحران‌های دیگر غفلت کنیم و از آن سوء مدیریت کنیم.»

مارتین گریفیتس، مسئول کمک‌های سازمان ملل نیز گفت که آژانس‌های امدادی مجبور شده‌اند کمک‌های غذایی، پزشکی و سایر کمک‌های ضروری را در یمن کاهش دهند یا متوقف کنند.

وی افزود: «در سال جاری، پاسخ به این نیازها نزدیک به 4.3 میلیارد دلار نیاز دارد.»

قیمت مواد غذایی که در سال گذشته به دلیل محاصره اعمال شده توسط ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان، دو برابر شد، انتظار می‌رود افزایش بیشتری داشته باشد زیرا یک سوم محموله‌های گندم وارداتی یمن از روسیه و اوکراین می‌آیند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال 2015 تاکنون از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمایت می کند و طی درگیری هایی با گروه های یمنی موجب جان باختن، مجروح شدن، آوارگی و خسارت های مادی بسیاری شده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا