اقتصادیسیاسی

رایزنی ایران و سوریه برای تقویت همکاری‌ها در زمینه پروژه‌های آبی و صنعت

وزیر منابع آب سوریه و رئیس شورای همکاری های اقتصادی ایران درباره تقویت همکاری بین دو کشور و تلاش های انجام شده برای اجرای پروژه های آبی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: تمام رعد وزیر منابع آب سوریه و مصطفی اثباتی مشاور وزیر دفاع و رئیس شورای همکاری‌های اقتصادی ایران و هیئت همراه، تقویت روابط همکاری‌های دو کشور و تلاش‌های انجام شده برای اجرای پروژه‌های آبی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دو طرف توافق کردند که یک کارخانه تصفیه آب چاه و تصفیه خانه فاضلاب پس از بررسی مطالعات فنی و مالی در حومه دمشق راه اندازی کنند.

وزیر منابع آب سوریه در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دولت ایران که منجر به اجرای سیستم آب شیرین‌کن‌ چهار چاه حسکه و تامین آب شرب برای ساکنان شهر پس از قطع منابع آب از چاه های علوک شد، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به نحوی که به تقویت روابط دو کشور کمک کند، تاکید کرد.

اثباتی نیز به همکاری های مثمر ثمر و سازنده که به تسریع روند عملی کردن پروژه ها کمک می کند و روابط دو کشور را به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر سوق می دهد، اشاره کرد.

پیش از این زیاد صبحی صباغ وزیر صنعت سوریه با مشاور وزیر دفاع ایران در خصوص تقویت روابط همکاری های صنعتی و اقتصادی و مبادلات تجاری بین دو کشور و تسریع در اجرای پروژه های مورد توافق قبلی گفت و گو کرده بود.

وزیر صنعت سوریه ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های فشرده با طرف ایرانی به ویژه در سایه شرایط اقتصادی جهان، به اهمیت طرح های صنعتی مورد بحث و راه های اجرای آنها در یک جدول زمانی که شامل اولویت هایی که منافع هر دو کشور را تامین می کند، اشاره کرده بود.

اثباتی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف از این سفر گسترش چارچوب های همکاری و روابط اقتصادی دو کشور است، تاکید کرده بود که این سفر حامل پیامی است که در کنار وزارت صنعت سوریه که وظیفه بزرگی در احیای کارخانه ها و حرکت دادن به بازار کار دارد، می ایستیم.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا