خبر اولسیاسی

اعتراضات مردمی در ناصریه عراق در مخالفت با افتتاح کنسولگری ایران

شهر ناصریه، مرکز استان ذی‌قار در جنوب عراق، از دو روز پیش شاهد اعتراضات مردمی در مخالفت با افتتاح دفتر نمایندگی کنسولگری ایران در این شهر است.

میدل ایست نیوز: نمایندگی کنسولگری ایران در شهر ناصریه قرار است با هدف تسهیل روند صدور روادید برای ورود به ایران آغاز به کار کند، با این وجود ده‌ها نفر از معترضان در شهر ناصریه از دو روز قبل اعتراضات خود را با هدف فشار بر مقامات استان برای جلوگیری از افتتاح نمایندگی کنسولگری ایران آغاز کرده‌اند.

در همین حال معترضان عراقی لاستیک‌ها را سوزاندند و یک جاده اصلی را در مرکز استان بستند و در حالی که شعارهای ضدایرانی سر می‌دادند نسبت به سوزاندن ساختمانی که قرار است دفتر نمایندگی کنسولگری ایران در آن افتتاح شود، هشدار دادند.

از آنجا که قرار است دفتر نمایندگی کنسولگری ایران در ساختمان اتاق بازرگانی ناصریه افتتاح شود، این اتاق در پی اعتراضات مردمی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که طرف ایرانی پیشنهاد تعیین کارمندی برای تسهیل در روند صدور ویزا برای شهروندان عراقی در استان ذی‌قار را داده ولی تاکنون توافقی در این باره نشده است.

ایران دارای سه کنسولگری در استان‌های جنوبی عراق شامل بصره، نجف و کربلاست و این کنسولگری‌ها در سال‌های اخیر به ویژه در اعتراضات سال 2019 از سوی معترضان عراقی چند بار مورد هجوم واقع شدند. معترضان با آتش زدن مراکز دیپلماتیک ایران، اعتراض خود را نسبت به آنچه دخالت ایران در عراق خواندند، اعلام می کردند.

منابع عراقی پیشتر خبر داده بودند که هیئتی از سفارت ایران در بغداد، روز سه‌شنبه برای افتتاح دفتر نمایندگی کنسولگری ایران در ذی‌قار با هدف آغاز روند صدور روادید، وارد این استان شد.

این دفتر نمایندگی قرار است زیر نظر کنسولگری ایران در بصره فعالیت کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا