اقتصادیخبر اول

عراق از تلاش برای عقد قرارداد جدید با ایران در حوزه گاز خبر داد

وزارت برق عراق اعلام کرد که هیئتی عالیرتبه با هدف عقد قراردادی جدید با ایران در حوزه واردات گاز، آماده سفر به تهران می‌شود.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوها با طرف ایرانی برای ارسال گاز در سطوح بالا ادامه دارد و قرار است هیئتی عالیرتبه با هدف عقد قراردادی جدید با ایران در حوزه واردات گاز به تهران سفر کند.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با المعلومه اعلام کرد که عراق پس از تصمیم هیئت وزیران برای پرداخت تمام بدهی‌های ایران و افزایش واردات گاز از این کشور، در حال مذاکره درباره سازوکاری برای پرداخت بدهی خود به طرف ایرانی در قبال خرید گاز برای نیروگاه‌های برق در عراق است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها با شرکت صادرات گاز ایران و همچنین وزارت نیرو و سفارت ایران در بغداد برای پرداخت بدهی‌های عراق به ایران ادامه دارد، خاطرنشان کرد که حجم واردات گاز از ایران باید به 45 میلیون متر مکعب در روز برسد و این نسبت تا چندی قبل به 8 میلیون رسیده بود ولی اکنون به 20 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

گفتنی است که وزیران نفت ایران و عراق فوریه گذشته درباره «افزایش صادرات گاز ایران به عراق» و «پرداخت بدهی گاز عراق به ایران» مذاکره کرده بودند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا