خبر اولسیاسی

تاکید انصار الله بر مخالفت خود با میزبانی ریاض از مذاکرات صلح یمن

عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن مخالفت این جنبش با برگزاری مذاکرات صلح یمن میان طرف های درگیر در این کشور به میزبانی عربستان را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن مخالفت این جنبش با برگزاری مذاکرات صلح یمن میان طرف های درگیر در این کشور به میزبانی عربستان را اعلام کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی با انتشار توییتی نوشت: مشورت‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای یک گفت‌وگو که به راه حل منجر می‌شود، برگزار می‌شود، تا مشخص شود که خواسته هر طرف چیست نه پس از گفت‌وگوهایی که سال‌ها بدون فایده ادامه داشته است.

وی تاکید کرد: اگر اراده‌ای در تصمیم گیری کشورهای متجاوز امریکا، بریتانیا، عربستان، امارات و همپیمانانشان برای صلح وجود داشته باشد، دستیابی به راه حل بسیار نزدیک است و ما بارها مقدمات آن را اعلام کرده‌ایم.

الحوثی همچنین گفت: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز بسیار گستاخ هستند؛ قبل از اینکه جنگ را متوقف کنند به بحران تولیدات نفتی پایان دهند که با ممانعت از ورود آن به یمن به ملت ما آسیب می‌رسانند.

پیش از این «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری پنجشنبه طرف‌های درگیر در یمن را برای حضور در مذاکرات صلح که قرار است از روز 29 مارس برگزار شود، فراخواند.

انصار الله تاکید کرده که آماده حضور در مذاکرات صلح یمن در کشوری بی طرف است که خود درگیر جنگ یمن نباشد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا