اجتماعی

رونق گردشگری در سلیمانیه با احتمال حضور صد هزار گردشگر در ایام نوروز

مسئولان بخش گردشگری در سلیمانیه تاکید کردند که بیش از 20 هزار گردشگر وارد سلیمانیه شدند و احتمال افزایش شمار آنها به صد هزار نفر وجود دارد.

میدل ایست نیوز: مسئولان بخش گردشگری استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق درباره افزایش قیمت رزرو هتل و مراکز گردشگری توضیح ارائه و تاکید کردند که بیش از 20 هزار گردشگر وارد شهر شده اند.

مسئولان بخش گردشگری سلیمانیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفتند: 80 درصد از هتل ها و سوئیت های سلیمانیه اکنون پر از گردشگر است و انتظار می رود ظرفیت همه هتل ها و سوئیت ها در ایام نوروز تکمیل شود.

آنها افزودند که بیش از 20 هزار گردشگر طی 3 روز وارد سلیمانیه شده اند و انتظار می رود شمار آنها به صد هزار نفر برسد.

مسئولان بخش گردشگری سلیمانیه در این کنفرانس افزایش قیمت اجاره مراکز گردشگری به 500 دلار را نادرست خواندند و گفتند اجاره سوئیت های دو طبقه و منزل با ظرفیت 4 الی 5 خانواده برای 48 ساعت به 500 دلار رسیده است.

با توجه به کاهش اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق، انتظار می رود امسال شمار گردشگرانی که در تعطیلات عید نوروز به اقلیم کردستان می آیند، افزایش یابد.

استان های اقلیم کردستان عراق از مناطق گردشگری مهم در عراق به شمار می روند و مناطق باستانی زیادی دارند که موجب جذب گردشگر از سراسر جهان می شوند.

استان دهوک به تنهایی هزار و 400 مکان باستانی و گردشگری ثبت شده در اداره آثار باستانی استان و هزار مکان ثبت نشده دارد.

همچنین بخوانید

اقلیم کردستان عراق در انتظار بیشترین تعداد گردشگر از زمان انتشار ویروس کرونا

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا