خبر اولسیاسی

ولیعهد ابوظبی در دیدار با بشار اسد: همه نیروهای نظامی خارجی دارای حضور غیرقانونی از سوریه خارج شوند

رئیس جمهور سوریه در نخستین سفر خود به یک کشور عربی از سال 2011 به امارات رفته و با ولیعهد ابوظبی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند را خواستار شد.

به گزارش روسیا الیوم، این نخستین سفر بشار اسد به یک کشور عربی از سال 2011 محسوب می شود.

دو طرف در کاخ الشاطئ در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند؛ دیداری که در چارچوب اهتمام مشترک بر تداوم رایزنی و هماهنگی برادرانه بین دو کشور درخصوص مسائل مختلف انجام شد.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار گفت: سوریه ستون و پایه اساسی امنیت عربی محسوب می شود لذا موضع امارات در حمایت از تمامیت ارضی و ثبات آن ثابت است.

وی بر لزوم خروج همه نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در اراضی سوریه حضور دارند تاکید کرد و اهتمام امارات به تقویت همکاری با سوریه در زمینه هایی که آرمان های دو ملت برادر را محقق سازد، ابراز داشت.

نهاد ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که اسد نیز در این دیدار بیان کرد: امارات با توجه به سیاست متعادلی که درقبال مسائل بین المللی اتخاذ می کند، نقش بسزایی دارد.

وی اشاره کرد که جهان در حال تغییر است و مدتی طولانی است که به سمت بی ثباتی می رود از این رو و برای حمایت از منطقه باید به اصول و حاکمیت کشورها و منافع ملت ها همچنان پایبند بود.

دو طرف همچنین درباره روابط برادرانه و همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور برادر در راستای تحقق منافع متقابل که در تثبیت امنیت و ثبات در منطقه نقش دارد و همچنین درخصوص برخی مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا