خبر اولسیاسی

مصطفی الکاظمی خواستار احیای کمیته بازنگری در قانون اساسی عراق شد

نخست وزیر عراق با هشدار درباره بی عملی و سهل انگاری در روند تشکیل دولت، خواستار احیای کمیته بازنگری در قانون اساسی عراق شد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق با هشدار درباره بی عملی و سهل انگاری در روند تشکیل دولت، خواستار احیای کمیته بازنگری در قانون اساسی عراق شد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «مصطفی الکاظمی» که صبح امروز در رأس هیئتی وارد موصل شد، طی مراسمی بیمارستان 220 تختخوابی البتول را که به هزینه عتبه مقدس حسینی ساخته شده افتتاح کرد.

او از مرجعیت عالی شیعه و عتبه مقدس حسینی بابت ساخت این مرکز درمانی قدردانی و تأکید کرد که برای ساخت حاکمیت در عراق نیازمند عزت و کرامت شهروندان هستیم که بخشی از آن تأمین خدمات درمانی و بهداشتی برای آنهاست.

الکاظمی همچنین از نیروهای سیاسی عراق خواست که پس از گذشت 6 ماه از برگزاری انتخاباتی به مسئولیت خود عمل و برای تشکیل دولتی که بتواند بار مسئولیت را بر عهده بگیرد تلاش کنند.

او خطاب به تشکل‌های سیاسی عراق گفت که سهل‌انگاری و بی‌عملی بس است و باید برای بازیابی اعتبار کشور و بازنگری در همه مسائلی که موجب این بن‌بست سیاسی شده تلاش کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین خواستار احیای کمیته بازنگری در قانون اساسی و برطرف کردن موانع توسعه عراق تأکید کرد و افزود که «ما گزینه‌ای جز عراق نداریم و باید به کشورمان خدمت کنیم».

وی تأکید کرد که جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت مواد غذایی باعث شده که جهان در شرایط سخت و پیچیده‌ای قرار گیرد و افزود که دولتش برای حمایت از شهروندان و مهار قیمت‌ها تصمیمات مهمی گرفته است.

او گفت که باید با همه توان برای تشکیل دولت جدید تلاش کرد و افزود که دولتش با اجرای اصلاحات اقتصادی مانع از فروپاشی اقتصاد عراق شده است.

الکاظمی از نیروهای سیاسی عراق خواست که متوجه خطر بی عملی باشند و به مردم و کرامت ملت فکر کنند.

وی همچنین نوروز را به ملت عراق و به خصوص اقلیم کردستان تبریک گفت.

نخست‌وزیر عراق که امروز وارد موصل شد پیش‌تر با مقامات امنیتی استان نینوا دیدار کرد.

 

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا