سیاسی

برکناری مدیر بانک در پی درگذشت دو فرد در صف دریافت حقوق بازنشستگی در سلیمانیه

در پی حادثه تلخ جان باختن دو فرد بر اثر ایستادن طولانی در صف دریافت حقوق بازنشستگی، حکومت ایالتی کردستان مدیر بانک «تانجرو» را برکنار کرد.

میدل ایست نیوز: در پی حادثه تلخ جان باختن دو فرد بر اثر ایستادن طولانی در صف دریافت حقوق بازنشستگی، حکومت ایالتی کردستان مدیر بانک «تانجرو» را برکنار کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، وزارت دارایی دولت ایالتی کردستان در پی این حادثه «رقیه عمر سعید»، مدیر بانک «تانجرو» را برکنار کرد و کمیته‌ای عالی برای تحقیق و تفحص در این حادثه تشکیل داد.

روز یکشنبه مسئول اورژانس سلیمانیه اعلام کرد که دو فرد بازنشسته پس از وخامت حالشان به علت ایستادن طولانی در صف دریافت حقوق در برابر بانک کشاورزی سلیمانیه جان باختند.

وی افزود که یکی از این افراد 76 ساله و دیگر 70 ساله بوده‌اند.

همزمان، در پی یک تصادف در همین نقطه دو فرد بازنشسته دیگر در همین صف به شدت مجروح شده  و به بیمارستان منتقل شدند.

«سامان لطیف»، سخنگوی اداره بهداشت استان سلیمانیه، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که علت فوت دو فرد بازنشسته سکته قلبی بوده است.

او گفت که اورژانس سلیمانیه 7 دقیقه بعد از دریافت گزارش مربوطه به محل حادثه رسیده و این دو فرد را به بیمارستان منتقل کرده‌اند اما در بیمارستان فوت کرده‌اند.

فعالان حقوق بشر مسئولیت این حادثه را متوجه دولت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق دانسته و تأکید کرده‌اند که آنان به حقوق بازنشستگان احترام نمی‌گذارند.

افکار عمومی در اقلیم کردستان و در عراق نیز به شدت به این حادثه واکنش نشان داده و آن را نمونه تازه‌ای از بی کفایتی مسئولان اقلیم کردستان و طبقه سیاسی حاکم بر عراق دانسته‌اند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا