سیاسی

اسرائیل به دنبال ساخت ده شهرک جدید در جنوب فلسطین

دولت اسرائیل در نشست روز یکشنبه آینده طرح هایی را برای ساخت ده شهرک جدید در شهر النقب در جنوب فلسطین به منظور تصویب نهایی مطرح کند.

میدل ایست نیوز: دولت اسرائیل قرار است در نشست هفتگی یکشنبه آینده خود طرح‌هایی را برای ساخت 10 شهرک یهودی نشین جدید در النقب اشغالی واقع در جنوب فلسطین به تصویب برساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایلیت شاکید وزیر امور داخلی و زئیو الکین وزیر مسکن اسرائیل اعلام کردند که در جلسه یکشنبه آینده دولت این طرح‌ها را به منظور تصویب نهایی مطرح خواهند کرد.

این طرح‌ها در واکنش به عملیات اخیر در بئر السبع که به هلاکت 4 اسرائیلی منجر شد، ارائه خواهد شد.

قرار است از مجموع این 10 شهرک، 5 شهرک در حدفاصل بئر السبع و شهرک ديمونا احداث شود.

طبق گزارش‌ها و آمارهای اعلام شده از سوی جنبش اسرائیلی “صلح اکنون”، حدود 666 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در 145 شهرک و 140 تجمع شهرک‌نشینی پراکنده در کرانه باختری و قدس ساکن هستند.

شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی غیرقانونی به شمار می رود اما اسرائیل بدون کوچکترین اعتنایی به مخالفت های بین المللی همچنان به مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در آن ادامه می دهد.

بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و اصول حقوق بین‌المللی سکونت در شهرک‌هایی که در اراضی اشغالی فلسطین ساخته شده، غیرقانونی است.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا