خبر اولسیاسی

رهبر انصارالله: تعداد عملیات نیروهای مسلح یمن به بیش از 66 هزار مورد رسیده است

عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنانی به تشریح توان نظامی نیروهای مسلح این کشور در ساخت موشک، پهپاد و پدافند هوایی و 7 سال مقاومت ملت یمن پرداخت.

میدل ایست نیوز: «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت روز ملی ایستادگی در یمن در سخنانی تاکید کرد که ایستادگی نظامی در میدان با وجود شرایط سخت نمونه ای از مقاومت و ایستادگی ملت یمن در طول این سال هاست و تعداد عملیات نیروهای مسلح یمن به بیش از 66 هزار مورد رسیده است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد که از دیگر مظاهر ایستادگی یمنی‌ها، ساخت تجهیزات نظامی است و امروز نیروهای مسلح یمن موشک های ذوالفقار، قدس 2 و برکان 2 را ساخته و همچنان به ساخت موشک ادامه می دهند.

الحوثی یاد آور شد که ساخت موشک یک روند بومی است که در داخل یمن صورت می گیرد و دشمن این حقیقت را به خوبی می داند.

وی به ساخت پهپاد هم اشاره کرد و گفت که ساخت پهپاد چه برای جبهه ها چه برای مسافت های طولانی ادامه دارد و این مساله به معضل دشمن تبدیل شده است.

رهبر انصارالله افزود که ساخت پدافند هوایی، پهپادها و موشک ها از نقطه صفر آغاز شدند و نتایج مثبت خود را در سایه تجاوز و محاصره شدید نشان دادند.

الحوثی به اقدامات صورت گرفته برای توسعه نیروی دریایی هم اشاره کرد و از تلاش برای ساخت موشک ها و پهپادهای دور برد خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که ما موشک ها و پهپادهای خود را از هر مکان و علیه هر هدف حتی در دریا به کار می گیریم و از سویی در زمینه ساخت توپخانه به خودکفایی رسیده ایم.

الحوثی در ادامه سخنان خود گفت که مهندس ائتلاف تجاوز به یمن امریکا، انگلیس و اسرائیل هستند و امریکا ناظر اصلی آن است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد که عربستان و امارات هم مجریان این تجاوز هستند و مابقی اعضای ائتلاف هم در قبال پول به استخدام ائتلاف درآمده‌اند.

وی تاکید کرد که نقش انگلیس و اسرائیل در مهندسی تجاوز به یمن کاملا واضح است ولی نظارت امریکا بر این مساله از واضح ترین امور است.

الحوثی با بیان اینکه تنها گروه هایی محدود در محور مقاومت، موضعی انسانی و اخلاقی را در میان سکوت جامعه جهانی اتخاذ کردند، تاکید کرد که رفتار مجرمانه ویژگی بارز این تجاوز از روز اول بوده است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد که ائتلاف متجاوز، ملت یمن را در هر مکانی و در هر شرایطی مورد هدف قرار داد و زیرساخت‌ها و تمام مظاهر زندگی در یمن مورد هدف قرار گرفتند.

الحوثی با انتقاد از جامعه جهانی گفت که سکوت جهانی با وجود کشتار گروهی غیرنظامیان در مناطق مسکونی همچنان ادامه داشت و حتی برخی هم این قتل عام ها را تشویق کردند.

وی افزود که جنگ اقتصادی علیه یمن به شکل بی رحمانه‌ای ادامه داشته و ائتلاف تجاوزگر عربی خواستار تسلط بر تاسیسات نفتی، بنادر و ثروت ملی یمن به طور کامل است تا آن را غارت کرده و ملت ما را از ثروت خود محروم کند.

الحوثی تاکید کرد که محاصره شدید یمن نوعی از جنگ اقتصادی بی رحمانه است و هدف ائتلاف از این محاصره شکنجه دادن ملت ما و تسلیم کردن آن است.

رهبر انصارالله افزود که مبلغی که ائتلاف آن را از ثروت ملی یمن به غارت برده به حدود 27 تریلیون و 850 میلیارد ریال می رسد و هدف از انتقال بانک مرکزی از صنعا افزایش قیمت ها و آسیب زدن به ارز ملی بود.

وی تاکید کرد که تمامی اقدامات ائتلاف و خائنانی که به آن پیوسته اند نشان می دهد که آنان مجرمانی هستند که ذره ای انسانیت ندارند.

الحوثی خاطرنشان کرد که ائتلاف حتی راه های مواصلاتی را قطع کرد و رسیدن مشتقات نفتی از راه زمین را فلج کرد.

رهبر انصارالله یادآور شد که ملت یمن در مقابل ایستادگی در برابر توطئه ها و تجاوز را برگزید و این ایستادگی در مواضع و رفتار ملت یمن نمایان است و نمونه آن کم بودن آمار خروج از شهرها و مهاجرت است.

وی تاکید کرد که ائتلاف قصد داشت تا ملت یمن را آواره کند و این سیاست آشکار آنان بود.

رهبر انصارالله افزود که فعالیت تجاری نیز با وجود سختی‌ها و هدف قرار گرفت بازارها و وسائل حمل و نقل و سخت بودن تجارت بین استان ها همچنان ادامه پیدا کرد.

وی افزود که همبستگی اجتماعی در این سال ها ادامه داشت و ما شاهد فعالیت های اجتماعی و اقدامات عام المنفعه بوده ایم و فعالیت عمرانی هم با وجود نابود شدن هزاران منزل و تاسیسات مختلف ادامه پیدا کرده است.

الحوثی تاکید کرد که هر چه ائتلاف، محاصره و جنایت های خود علیه یمن را افزایش داد، آگاهی ملت ما هم بیشتر شد و حضور گسترده مردم در تظاهرات و تجمع های اعتراضی نشان می دهد که ملت یمن با وجود هجوم نظامی، اقتصادی و رسانه ای زنده است.

رهبر انصارالله افزود که ائتلاف می خواهد تا نیروهای ملی را مسئول جنایت ها و محاصره یمن معرفی کند ولی در این سیاست شکست خورده است و ملت ما به خوبی دشمن خود را که او را به قتل می رساند و محاصره کرده می‌شناسد و از این رو واکنش آگاهانه نشان می‌دهد.

الحوثی تاکید کرد که انسجام مردمی در برابر تهاجم، گواه قدرت عزم، اراده و توکل به خداست.

منبع
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا