سیاسی

اتحادیه اروپا، ترکیه و الجزائر حمله انصارالله به عربستان را محکوم کردند

اتحادیه اروپا، ترکیه و الجزائر در پی حمله روز جمعه انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان، آن را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این حملات شدند.

میدل ایست نیوز: «پیتر استانو»، سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سلسله حملات انصارالله به تاسیسات غیرنظامی عربستان در روز گذشته، این جنبش را به متوقف کردن حملات خود فراخواند.

وی افزود که حملات اخیر احتمال ایجاد تنش جدید را افزایش می‌دهد و تلاش‌های صورت گرفته برای پایان جنگ در یمن را با پیچیدگی مواجه می‌کند.

در این بیانیه آمده است که حمله به شهرها و تاسیسات غیرنظامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید متوقف شود.

اتحادیه اروپا در ادامه بار دیگر از همه طرف‌ها خواست تا در نشست‌های مشورتی یمنی-یمنی که قرار است روز 29 مارس زیر نظر شورای همکاری آغاز شود، شرکت کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه هم با “تروریستی” خواندن حملات انصارالله، آن را اقدامی علیه ثبات و صلح در منطقه دانست که باید فوری جلوی آن گرفته شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای حملات موشکی و پهپادی انصارالله در روز گذشته را محکوم کرد و از این جنبش خواست تا حمله به تاسیسات غیرنظامی در عربستان را فورا متوقف کند.

ترکیه همچنین بر همبستگی با عربستان و پایبندی خود به امنیت کشورهای شورای همکاری تاکید کرد.

از سویی ریاست جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای حمله انصارالله به عربستان را به شدت محکوم و آن را تروریستی توصیف کرد.

الجزائر ضمن اعلام همبستگی کامل با عربستان، از ایستادگی خود در کنار این کشور خبر داد.

پیشتر نیز امریکا، انگلیس، قطر و اردن حمله موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرده بودند.

نیروهای مسلح یمن روز گذشته جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت نفت آرامکو در جیزان و نجران مورد هدف پهپادی قرار گرفته و این شرکت در جده نیز هدف حملات موشک‌های بالدار انصارالله قرار گرفته است.

این بیانیه افزود که در حملات نیروهای یمنی پالایشگاه‌های رأس تنوره و رابغ نیز هدف چند پهپاد قرار گرفته‌اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا