خبر اولسیاسی

حزب الله لبنان کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد

نعیم قاسم ضمن آغاز کمپین انتخاباتی حزب الله در منطقه بقاع، اعلام کرد که برنامه انتخاباتی حزب الله هفته آینده اعلام می شود.

میدل ایست نیوز: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با اعلام اینکه حزب الله هفته آینده برنامه انتخاباتی خود را اعلام می‌کند از مردم لبنان خواست تا در این انتخابات حضور فعال داشته باشند و کمپین انتخاباتی حزب الله در منطقه بقاع را آغاز کرد.

به گزارش المنار، وی در مراسم آغاز کمپین انتخاباتی حزب الله در منطقه بقاع اعلام کرد که در این کمپین شامل 13 هزار نماینده خانم و آقا است و هزار نماینده نیز در منطقه بیروت و ضاحیه(جنوب بیروت) کار می‌کنند.

نعیم قاسم اظهار داشت: ما امروز فهرست انتخاباتی خود را به طور رسمی اعلام نمی‌کنیم، اما این فهرست تقریباً کامل شده است. ما هفته آینده برنامه انتخاباتی خود را اعلام خواهیم کرد و «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان این کار را انجام می‌دهد.

این مقام حزب الله از همه لبنانی‌هایی که واجد شرایط هستند دعوت کرد تا در انتخابات مشارکت کنند.

وی افزود: هر چه ضریب انتخاباتی خود را افزایش دهیم بیشتر ثابت می‌کنیم که مردم ما در کنار چه کسانی هستند و با خطراتی که آینده لبنان را تهدید می‌کند مقابله می‌کنند.

نعیم قاسم در ادامه خواستار حرکت در خط مقاومتی شد که از حاکمیت لبنان محافظت می‌کند و دستاوردهای زیادی در شکست اسرائیل و تکفیری‌ها در لبنان داشت.

وی تصریح کرد: نمی‌توان موضع سیاسی را از اداره کشور جدا کرد؛ زیرا این موضع و موقعیت سیاسی است که تعیین می‌کند ما با چه کسانی متحد و با چه کسانی مخالف هستیم و چگونه از کشور حمایت می‌کنیم. ما خواستار دولتی هستیم که دستگاه قضایی آن سیاسی نباشد و بر امور اجتماعی نظارت کند و نیازهای ملت را به شکل عادلانه برطرف کند. تنها گزینه پیش روی ما نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مشارکت فعال در امور کشور است و ما هرگز ناامید نمی‌شویم و حتی با امکانات کم و همه مشکلات موجود به راه خود ادامه خواهیم داد.

چند روز پیش نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با برخی مسئولان در منطقه البقاع گفت: در مرحله بعدی، حزب الله عملکرد و برنامه جدیدی خواهد داشت و عملا گام دوم را در زندگی سیاسی خود آغاز می‌کنیم و حوزه‌های دیگری نیز داریم که در زمینه سازندگی دولتی که ما آرزوی عادلانه بودن آن را داریم، توجه نشان خواهیم داد.

مهلت نامزدی برای انتخابات پارلمانی لبنان شامگاه سه شنبه هفته گذشته به پایان رسید.

هزار و 43 نامزد در این انتخابات ثبت نام کردند که از جمله آن‌ها 155 زن هستند. این نامزدها برای دستیابی به 128 کرسی در پارلمان وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا