اجتماعی

عراق بیش از 150 قطعه باستانی مسروقه را پس گرفت

سازمان کل آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق توانست با هماهنگی با وزارت امور خارجه این تعداد از قطعه باستانی مسروقه را پس بگیرد.

میدل ایست نیوز: سازمان کل آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق امروز دوشنبه از باز پسگیری بیش از 150 قطعه باستانی مسروقه از سال 2003 خبر داد.

حاکم الشمری، مدیر رسانه ای این سازمان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این سازمان توانست با هماهنگی با وزارت امور خارجه و کشور عراق این آثار باستانی را بازگرداند.

وی اشاره کرد که تلاش های زیادی برای بازپسگیری هر قطعه باستانی از آثار موزه ملی عراق صورت گرفته است.

الشمری توضیح داد که سازمان کل آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق، همه مزایده های جهانی را دنبال می کند و در صورتی که قطعه ای مربوط به عراق باشد، تصویری از آن تهیه و به موزه ملی داده می شود که در صورت اطمینان از تعلق آن به عراق، باز هماهنگی با وزارت امور خارجه و پلیس اینترپل در کشور، آثار باستانی باز پس گرفته می شود.

مدیر رسانه ای سازمان کل آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت که پنج تیم خارجی در تعدادی از محوطه‌های باستانی از جمله یک تیم آلمانی در موصل و تیم‌های انگلیسی و امریکایی در سایر مکان‌ها کاوش را آغاز کرده‌اند و امید است که یک تیم آلمانی نیز کاوش‌ها را در شهر باستانی بابل آغاز کند.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا