خبر اولسیاسی

جروزالم پست: بیش از هزار حمله اسرائیل به مواضع سوریه در 5 سال گذشته

نشریه «جروزالم پست» با انتشار گزارشی خبر داد که نیروی هوایی اسرائیل در 5 سال گذشته بیش از هزار بار به مواضعی در خاک سوریه حمله کرده است.

میدل ایست نیوز: نشریه «جروزالم پست» با انتشار گزارشی خبر داد که نیروی هوایی اسرائیل در 5 سال گذشته بیش از هزار بار به مواضعی در خاک سوریه حمله کرده است.

به گزارش «الجزیره»، نشریه «جروزالم پست» که در اسرائیل منتشر می‌شود در گزارشی به مناسبت پایان مأموریت «عمیکام نورکین»، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، خبر داد که در 5 سال گذشته، یعنی در دوره مسئولیت نورکین، طی 408 عملیات 1200 هدف در خاک سوریه هدف 5500 بمب و موشک قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، فقط در سال 2021 طی ده‌ها عملیات در سوریه 174 هدف با 586 بمب و موشک بمباران شده است.

این گزارش افزوده که از سوی دیگر در این مدت 239 موشک ضد هوایی به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک شده که اکثر آنها به هدف اصابت نکرده است.

«جروزالم پست» افزوده که هدف از همه این حملات «جلوگیری از تمرکز ایران در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل و نیز جلوگیری از ارسال سلاح به حزب الله در لبنان» بوده است.

اسرائیل پیش از این سازوکاری برای هماهنگی جهت اجرای این عملیات با روسیه تنظیم کرد.

در تازه‌ترین حملات از این نوع، در ماه گذشته سوریه از شلیک موشک‌های زمین به زمین از منطقه جولان اشغالی به مناطق در جنوب دمشق خبر داد که طی آن یک سرباز سوریه‌ای جان باخت و 5 سرباز نیز زخمی شدند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا