سیاسی

تاکید بن زاید بر بازگشت صلح و ثبات به اوکراین در گفتگو با زلنسکی

ولیعهد ابوظبی در تماس با رئیس جمهوری اوکراین، بحران در این کشور و آخرین اخبار در خصوص مذاکرات برای پایان دادن به نزاع در اوکراین را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین آخرین تحولات در خصوص مسیر مذاکرات برای پایان دادن به نزاع در اوکراین را بررسی کرد.

بن زاید در این تماس بر ضرورت گفت‌وگو و حمایت از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای کنترل بحران و پیامدهای آن در سطوح مختلف و نیز بازگشت صلح و ثبات به اوکراین تاکید کرد.

ولیعهد ابوظبی همچنین حفظ سلامت غیرنظامیان و تامین امنیت آنان را اولویت دانست و بر اهمیت افزایش هماهنگی‌ میان کشورها و سازمان‌های بشردوستانه برای تامین نیازهای آسیب‌دیدگان از این بحران تاکید کرد.

بن زاید در ادامه از حمایت امارات از همه تلاش‌های مسالمت‌آمیز و طرح‌هایی که حل بحران را از طریق دیپلماتیک تسریع می‌کنند، خبر داد و گفت‌وگو و مذاکره را بهترین راه برای حل اختلافات و بحران‌ها و نزدیک کردن نگاه طرف‌ها به یکدیگر دانست.

زلنسکی هم از امارات بابت کمک‌های بشردوستانه و استقبال از شهروندان اوکراینی برای ورود به این کشور از ابتدای بحران، قدردانی کرد.

گفتنی است که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، امارات دو بار از رای دادن به قطعنامه علیه روسیه در شورای امنیت که حمله به اوکراین را محکوم می‌کرد، امتناع کرد ولی از سویی در مجمع عمومی به قطعنامه مشابه رای مثبت داد.

 

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا