اقتصادیخبر اولسیاسی

استاندار دیالی بر بازگشایی مرز مشترک هلاله شمالی با ایران تاکید کرد

استاندار دیالی اعلام کرد که بازگشایی مرز هلاله شمالی، زمینه گسترش روابط و مبادلات بین دو استان دیالی عراق و ایلام ایران را فراهم می‌کند.

میدل ایست نیوز: «مثنی علی مهدی»، استاندار دیالی امروز جمعه میزبان استاندار ایلام ایران بود و دو استاندار در خصوص بازگشایی مرز هلاله شمالی (مرز بین دو استان) و گسترش همکاری‌های دو جانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار دیالی عراق در این دیدار گفت: ارتباطات دو استان تنها موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت در سایر حوزه‌ها نیز همکاری خواهیم داشت.

وی افزود که با کمک استاندار ایلام سعی بر بازکردن مرز دیالی با استان ایلام خواهیم داشت و با توافق طرفین این مهم به انجام خواهد رسید.

علی مهدی خاطرنشان کرد که مرزهای مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی‌پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه مبادلات کوچک تجاری زمینه ساز تقویت همکاری‌ها و مناسبات است، افزود: در صورت گسترش روابط در آینده می توانیم در خصوص آب نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

استاندار دیاله همچنین از آمادگی برای همکاری در خصوص زیارت اتباع ایرانی خبر داد.

علی مهدی اضافه کرد: با ارتباطات گسترده ای که با ایران برقرار شد توانستیم مرز زیارتی دیالی را باز کنیم و هزاران نفر از زائران از این مرز تردد داشته باشند و ما به این موضوع به‌عنوان یک وظیفه نگاه می کنیم و الان آمادگی داریم بخشی از زائران اربعین را از طریق مرز مندلی انتقال دهیم.

وی با اشاره به کمک ایران در مقابله با داعش در کشور عراق گفت: ما هیچگاه تعامل و همکاری ایران را در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش فراموش نخواهیم کرد.

 

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا