اجتماعی

عربستان و چند کشور عربی فردا را اول ماه رمضان اعلام کردند

عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین، سوریه، فلسطین، اهل سنت عراق و اقلیم کردستان عراق، فردا شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین، سوریه، فلسطین، اهل سنت عراق و اقلیم کردستان عراق، فردا شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

شفقنا گزارش داد که دیوان پادشاهی عربستان سعودی شامگاه امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، تاکید کرد که بنا بر اعلام اداره استهلال این کشور، فردا (شنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری است.

«عبدالله بن سلطان النعیمی»، وزیر دادگستری امارات نیز اعلام کرد که برای کمیته استهلال این کشور، رویت هلال اثبات شده و در نتیجه فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

کمیته استهلال وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر هم با صدور بیانیه ای، تایید کرد که در این کشور نیز امروز آخرین روز ماه شعبان بوده و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان است.

دیوان وقف اهل سنت عراق و وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌های جداگانه، فردا را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

سازمان های رویت شرعی در کویت و بحرین هم در بیانیه‌هایی، تایید کردند که در این کشورها، امروز آخرین روز ماه شعبان و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان است.

شورای علمی فقهی در وزارت اوقاف سوریه نیز به نوبه خود در بیانیه ای، تاکید کرد که فردا اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور می باشد.

شیخ «محمد حسین»، مفتی اعظم بیت المقدس نیز پس از نشست دارالافتای فلسطین در مسجد الاقصی، از اثبات رویت شرعی هلال ماه خبر داده و فردا را به عنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

دارالافتای وابسته به دولت نجات ملی یمن تحت رهبری جنبش «انصارالله» و وزارت اوقاف و ارشاد دولت تحت حمایت عربستان در یمن هم در بیانیه هایی، فردا را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

در سوی مقابل، وزارت اوقاف و امور دینی عمان در بیانیه ای، اعلام کرد که رویت هلال در این کشور ثابت نشده و بر همین اساس نیز، فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا (یک شنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

«عبدالکریم الخصاونه»، مفتی اردن نیز به نوبه خود از عدم اثبات رویت هلال در این کشور خبر داده و بر همین اساس نیز، فردا را آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

منبع
شفقنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا