اقتصادیسیاسی

سقوط 7 دلاری قیمت نفت در پی فرمان رئیس‌جمهوری امریکا

قیمت نفت در پی فرمان رئیس‌جمهوری امریکا برای برداشت روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک به مدت 6 ماه، کاهش 7 دلاری را ثبت کرد.

میدل ایست نیوز: قیمت نفت در معاملات پایانی روز پنجشنبه پس از اعلام فرمان جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا برای برداشت یک میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک به مدت 6 ماه سقوط بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد و شاهد کاهش قیمت به میزان 7 دلار بود.

بایدن روز پنجشنبه با هدف مقابله با افزایش قیمت جهانی نفت، دستور برداشت 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک را به مدت 6 ماه صادر کرد؛ این بالاترین میزان برداشت از ذخایر راهبردی امریکا از زمان تاسیس آن در نیمه دهه هفتاد میلادی است.

در همین راستا، قیمت نفت خام نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، 7.1 دلار به میزان 6.59 درصد کاهش یافت و به 100 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت هم برای تحویل در ماه ژوئن، 6.37 دلار به میزان 5.72 درصد کاهش یافت و به 105 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید.

گفتنی است که اعضای اوپک پلاس دیروز پنجشنبه در نشست خود تنها با افزایش عرضه نفت به میزان 432 هزار بشکه در روز برای ماه مه موافقت کردند.

اوپک پلاس تاکنون در مقابل درخواست‌ها و فشارهای مصرف‌کنندگان اصلی نفت از جمله امریکا برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی با هدف شکستن قیمت، مقاومت کرده است.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا