سیاسی

اتهام زنی متقابل به نقض آتش بس در یمن از سوی انصار الله و دولت مورد حمایت عربستان

نیروهای وابسته به دولت مورد حمایت عربستان در یمن و جماعت انصار الله یکدیگر را به نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متهم کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای وابسته به دولت مورد حمایت عربستان در یمن و انصار الله یکدیگر را به نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل برای توقف همه اقدامات نظامی در این کشور، آن هم تنها پس از گذشت چند ساعت از اجرایی شدن آن، متهم کردند.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای مشترک یمن وابسته به دولت مورد حمایت عربستان در ساحل غربی این کشور اعلام کردند که انصار الله بیش از 40 بار آتش بس را در دو محور البرج در غرب استان تعز و حیس در جنوب استان الحدیده نقض کردند.

آنها اشاره کردند که انصار الله در ساعات اولیه اجرایی شدن آتش بس، با به پرواز در آوردن 4 پهپاد، حمله با 3 خمپاره و 36 تیربار مختلف، آتش بس را نقض کرده است.

در مقابل خبرگزاری سبأ وابسته به انصار الله یمن نیز به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان با به پرواز درآوردن هواپیمای شناسایی، آتش بس را نقض کرده و با خمپاره یکی از مواضع انصار الله در البرح در استان تعز را هدف قرار داده و در منطقه الصوح و عکوان در استان صعده نیز پرواز کرده است.

انصار الله اعلام کرد که ائتلاف عربی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصار الله را در الحماد در نجران با خمپاره هدف حمله قرارداد.

پیش از این هانز گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، آتش بس در یمن شامل توقف همه عملیات های نظامی و هجومی به مدت دو ماه و قابل تمدید را اعلام کرد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال 2015 تاکنون از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمایت می کند و طی درگیری هایی با گروه های یمنی موجب جان باختن، مجروح شدن، آوارگی و خسارت های مادی بسیاری شده است.

همچنین بخوانید

جزئیات توافق آتش‌بس موقت در یمن

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا