سیاسی

تاکید حزب‌الله و جنبش امل بر برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر

رهبران حزب‌الله و جنبش امل امروز یکشنبه نشست مشترکی برگزار و در بیانیه مشترک خود بر برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر خود تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: رهبران حزب‌الله و جنبش امل امروز یکشنبه در شهر النبطیه در جنوب لبنان نشست مشترکی برگزار کردند و تحولات داخلی و منطقه‌ای، بحران اقتصادی لبنان و آخرین آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور را بررسی کردند.

حزب‌الله و جنبش امل در بیانیه خود به بحران برق در لبنان هم اشاره کردند و از دولت این کشور خواستند با اتخاذ موضعی شجاعانه تن به فشارهای امریکا نداده و در انتظار وعده‌های دروغین سفیر امریکا برای تامین برق از مصر و اردن نباشد و به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل بحران برق در لبنان پاسخ مثبت بدهد.

حزب‌الله و امل در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی لبنانی در موعد خود، بر عمق همپیمانی میان خود به عنوان ضامن ثبات، حاکمیت ملی و آزادی ملت لبنان در مواجهه با همه تلاش‌های سلطه‌جویانه تاکید کردند.

این دو جنبش همچنین ملت فلسطین را مورد خطاب قرار دادند و ضمن قدردانی از عملیات استشهادی اخیر فلسطینیان، تاکید کردند که برگزاری نشست‌هایی با هدف عادی‌سازی روابط با اسرائیل تا زمانیکه مقاومت گزینه‌ای برای آزادسازی اراضی اشغالی است، امنیت و ثبات را تامین نخواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا