سیاسی

استقبال شورای امنیت از آتش بس موقت در یمن

شورای امنیت ضمن استقبال از آتش بس موقت در یمن، خواستار غنیمت شمردن آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و حل سیاسی بحران یمن شد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس موقت به مدت دو ماه در یمن استقبال کردند و خواستار غنیمت شمردن این فرصت برای دستیابی به آتش بس دائمی و حل سیاسی بحران در این کشور شدند.

به گزارش روسیا الیوم، اعضای شورای امنیت در بیانیه ای گفتند که این آتش بس، فرصتی برای کاهش درد و رنج مردم یمن و بهبود وضعیت ثبات منطقه است.

آنها، غنیمت شمردن این فرصت و همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس فراگیر و حل بحران یمن از طریق راه حل سیاسی را خواستار شدند.

اعضای شورای امنیت همچنین خواستار اعتمادسازی از طریق اقداماتی نظیر بازگشایی جاده تعز و ورود منظم محموله های سوخت و کالا و برقراری پروازها براساس آتش بس توافقی شدند.

آنها بر حمایت کامل خود از تلاش های مرتبط با رایزنی های سیاسی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم فرآیند جامع به رهبری یمن و تحت نظارت سازمان ملل و اهمیت مشارکت حداقل 30 درصدی زنان همگام با نتایج کنفرانس گفت وگوی ملی و به نحوی که در قطعنامه 2624 سازمان ملل به آن اشاره شده، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن استقبال از اقدام شورای همکاری برای تنظیم گفت وگوهای یمنی – یمنی که هفته پیش آغاز شد، نسبت به بحران بشری در یمن ابراز نگرانی شدید و بر پاسخ به نیازهای بشردوستانه در این کشور تاکید کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا