سیاسی

در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در جلسه فردا، عراق وارد خلأ قانونی می‌شود؟

یک کارشناس مسائل حقوقی در عراق، درباره اینکه آیا در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در جلسه فردا، کشور وارد خلأ قانونی می شود یا نه، توضیحاتی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: حیدر الصوفی، کارشناس مسائل حقوقی بیان کرد که در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در جلسه فردای مجلس عراق، این کشور وارد مرحله خلأ قانونی نخواهد شد.

وی در گفت وگویی افزود که مجلس عراق در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در جلسه فردا، قانون اساسی را نقض کرده است.

الصوفی تصریح کرد که هنگامی که مجلس طی مدت یک ماه از برگزاری نخستین جلسه، رئیس جمهور آتی کشور را انتخاب نکرد، قانون اساسی را نقض کرد.

وی توضیح داد که هیچ اقدامی در خصوص این پرونده صورت نخواهد گرفت چرا که دادگاه فدرال عراق رای خود مبنی بر انتخاب رئیس جمهور در مدت کوتاه را داده است و مجلس باید از آن تبعیت کند و به آن پایبند باشد اما هیچ مجازاتی متوجه اعضای مجلس نیست.

فیصل النائلی، نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق پیش از این احتمال داده بود که جلسه انتخاب رئیس جمهور به زودی انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرده بود که همه چیز حاکی از آن است که جلسه انتخاب رئیس جمهور در حال حاضر برگزار نخواهد شد و مدتی به تعویق خواهد افتاد.

گفتنی است تاکنون دو جلسه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور با توجه به نرسیدن به حد نصاب و عدم حضور نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه تشکیل نشده است.

منبع
المرکز الخبری الوطنی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا