سیاسی

رایزنی وزرای خارجه 5 کشور عربی با وزیر خارجه اوکراین

وزرای امور خارجه عراق، مصر، اردن، سودان و الجزائر در دیدار با همتای اوکراینی خود، تلاش ها برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین و توقف عملیات نظامی در این کشور را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه کمیته اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع اوکراین، امروز سه شنبه با دیمیتری کولیبا، وزیر خارجه اوکراین، درباره تلاش ها برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بحران اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، وزرای خارجه عراق، مصر، اردن، سودان و الجزائر و احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در ورشو بر لزوم آتش بس و پایان بحران اوکراین براساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و اصول حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشورها و تمامیت ارضی آنها تاکید کردند.

این هیئت از اتحادیه عرب نسبت به تداوم این بحران و تبعات بشری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی ابراز نگرانی کردند.

تلاش ها در جهت آتش بس و دستیابی به توافق برای حل این بحران و بازیابی صلح و امنیت از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای خارجه 5 کشور عربی با همتای اوکراینی خود بود.

این هیئت همچنین بر حمایت خود از مذاکرات مستقیم بین روسیه و اوکراین و آمادگی خود برای پشتیبانی از این روند با هدف دستیابی به توقف عملیات نظامی به عنوان مقدمه ای برای راه حل سیاسی پایدار مبتنی بر اساس متناسب با منشور سازمان ملل و حفظ حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی آن و منافع مشروع دو طرف تاکید کرد.

پیش از این وزرای خارجه کمیته اتحادیه عرب برای میانجیگری در بحران اوکراین در دیدار با وزیر خارجه روسیه تازه ترین تحولات اوکراین و منطقه را بررسی کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا