سیاسی

گانتس در گفت وگو با محمود عباس: آماده گسترش اقدامات شهروندی برای فلسطینیان هستیم

وزیر دفاع اسرائیل در گفت وگویی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت اسرائیل آماده است اقدامات شهروندی برای فلسطینیان را به شرط ثبات امنیتی گسترش دهد.

میدل ایست نیوز: بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حلول ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت و اعلام کرد که اسرائیل آماده است اقدامات شهروندی برای فلسطینیان را گسترش دهد.

به گزارش آناتولی، گانتس با انتشار توئیتی گفت: امشب (شب گذشته) با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان رایزنی کردم و ماه رمضان را به او و ملت فلسطین تبریک گفتم.

وی در ادامه افزود: به او گفتم که اعیاد (رمضان و عید فصح یهودیان از 15 تا 22 آوریل) باید زمان صلح و آرامش باشد نه تروریسم و اسرائیل این حملات تروریستی که منجر به کشته شدن 11 نفر شده را خطرناک می داند و برای جلوگیری از واردن شدن آسیب به شهروندان غیرنظامی و نیروهای امنیتی، با قدرت به تلاش ادامه خواهد داد.

گانتس تصریح کرد: از اقدام عباس در محکوم کردن حمله در بنی براک تقدیر و تاکید کردم که اسرائیل آماده است اقدامات شهروندی خود برای فلسطینیان را در ماه رمضان و پس از آن تا زمانی که ثبات امنیتی اجازه دهد، گسترش دهد.

اسرائیل پیش از این از سلسله اقدامات شهروندی برای فلسطینیان به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

به موجب این اقدامات، مردان فلسطینی که (40 الی 50 ساله) مجوز دارای اعتبار از ارتش اسرائیل داشته باشند می تواند برای ادای نماز از جمله در روز جمعه وارد مسجد الاقصی شوند.

اسرائیل اعلام کرد که مردان بالای 50 سال و بانوان و کودکان زیر 12 سال نیازی به مجوز ندارند.

اسرائیل همچنین اجازه داد ساکنان کرانه باختری از یکشنبه الی پنجشنبه با خانواده درجه یک خود در خط سبز (اراضی 1948) دیدار کنند.

این ها در حالیست که منطقه باب العمود در قدس شرقی از ابتدای ماه مبارک رمضان صحنه درگیری بین نیروهای نظامی اسرائیل و شهروندان فلسطینی است که توسط نیروهای اسرائیلی سرکوب می شوند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا