اقتصادیسیاسی

توافق لبنان با صندوق بین المللی پول درباره کمک 3 میلیارد دلاری

صندوق بین‌المللی پول از رسیدن به توافق اولیه با حکومت لبنان برای پرداخت 3 میلیارد دلار ظرف 4 سال خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین‌المللی پول از رسیدن به توافق اولیه با حکومت لبنان برای پرداخت 3 میلیارد دلار ظرف 4 سال خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، صندوق بین‌المللی پول با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که اجرای این توافق مشروط به موافقت شورای اجرایی صندوق بین‌المللی پول است.

این بیانیه افزوده که حکومت لبنان با حمایت کارشناسان صندوق بین‌المللی پول برنامه اصلاحات فراگیری برای بازسازی ساختار اقتصاد و بازیابی پایداری مالی و تقویت شفافیت و رفع موانع پیش روی افزایش فرصت‌های شغلی و افزایش حمایت اجتماعی و بازسازی کشور تنظیم کرده است.

در این بیانیه تأکید شده که دولت لبنان با بسیاری اصلاحات سرنوشت‌ساز تا پیش از جلسه شورای هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول موافقت کرده است.

همزمان با صدور این بیانیه، ریاست جمهوری لبنان با انتشار بیانیه‌ای بر پایبندی کامل بیروت بر همکاری با صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد.

بر اساس این بیانیه پرداخت این کمک‌ها با شروط بسیار آسان به شرکای لبنانی پرداخت خواهد شد وبرای اجرای برنامه اصلاحی تنظیم‌شده ضروری خواهد بود.

دولت لبنان در مه 2020 مذاکراتی را با صندوق بین‌المللی پول آغاز کرد که در اوت همان سال به علت مشکلات سیاسی لبنان متوقف شد.

در اواخر ژانویه2021 دولت لبنان رسما مذاکرات خود را با این نهاد مالی بین‌المللی از سر گرفت.

این در حالی است که لبنان از سال 2019 گرفتار بحران اقتصادی کم‌سابقه‌ای شده که بانک جهانی آن را یکی از سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی جهان دانسته است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا