سیاسی

دمشق تبادل پیام میان سوریه و ترکیه را بی‌اساس خواند

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع آگاه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که برخی اخبار مبنی بر تبادل پیام میان دمشق و آنکارا از اساس صحت ندارد.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه در وزارت خارجه سوریه با اعلام اینکه برخی اخبار مبنی بر تبادل پیام میان این کشور و ترکیه از اساس صحت ندارد، تاکید کردند که موضع سوریه در قبال ترکیه ثابت است و این موضع تغییری نکرده و نخواهد کرد.

روزنامه الوطن به نقل از این منابع آگاه نوشت که برخی اخبار که در رسانه‌ها به استناد روزنامه “حریت” ترکیه در حال دست به دست شدن است، مبنی بر اینکه ترکیه پیش از سفر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به امارات، پیامی به دمشق ارسال کرده و خواستار بهبود روابط دو طرف شده، از اساس صحت ندارد.

منابع وزارت خارجه سوریه تاکید کردند که این اخبار تنها پروپاگاندای رسانه‌ای است که همزمان با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دنبال تطهیر چهره نظام ترکیه است که سیاست‌های غیر اخلاقی و خصمانه‌ای را در قبال سوریه اتخاذ کرد و از گروه‌های تروریستی به طور مستقیم حمایت کرد و علاوه بر حضور غیر قانونی در خاک سوریه به دنبال تغییرات جمعیتی در شمال سوریه بوده است.

الوطن به نقل از این منابع افزود که سوریه تا زمانیکه آنکارا اولین قدم را با عقب‌نشینی نیروهای خود از خاک سوریه برندارد و به حمایت‌های خود از تروریست‌ها پایان ندهد، نمی‌تواند هیچ گفت‌وگویی با دولت اردوغان داشته باشد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا