سیاسی

الکاظمی خواستار تسریع در تشکیل دولتی اصلاحگر در عراق شد

نخست‌وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد که مردم عراق منتظر تشکیل دولتی اصلاحگر هستند و انتظار آنان برای این منظور طولانی شده است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با حضور در نشست حزب الدعوه به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و نوزدهمین سالروز سقوط رژیم بعث عراق، یاد شهید صدر را گرامی داشت و او را به خاطر موضع استوار و تمسک به حق و ایمان، مایه الهام همگان دانست.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای عراق، از همه طرف‌ها خواست با درس گرفتن از خطاهای گذشته، آنها را تکرار نکرده و با استفاده از فرصت پیش‌رو برای آینده فرزندان عراق تلاش کنند.

الکاظمی همچنین همه نیروهای ملی و سیاسی عراق را به همبستگی و تکمیل روندهای قانون اساسی فراخواند و از آنان خواست تا تصمیم‌گیری‌های سیاسی خود را در سطح انتظارات ملت عراق تنظیم کنند زیرا عراقی‌ها خواهان تشکیل دولتی اصلاحگر هستند و انتظار آنان برای این منظور طولانی شده است.

وی در ادامه ضمن درخواست از تمامی نیروهای سیاسی در پارلمان عراق برای تصویب قانون حمایت از امنیت غذایی، اعلام کرد که هدف از این قانون، حمایت از مردم عراق در بحبوحه بحران‌های بین المللی است؛ زیرا دولت در تامین امنیت و تحقق توسعه و همچنین ایجاد حرکت اقتصادی در این مرحله حساس، مسئولیت دارد.

نخست وزیر عراق در پایان خاطرنشان کرد که همه ما یک رسالت ملی داریم که در آن سهیم هستیم و آن حرکت از سازش‌ناپذیری و بن‎بست به سمت توافق، اعتماد و همکاری و حرکت از تقابل، اتهام و بحران به سمت سازندگی و حل بحران‎هاست.

 

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا