سیاسی

امارات، بحرین، ترکیه و سازمان ملل، عملیات مسلحانه در تل آویو را محکوم کردند

امارات متحده عربی، بحرین، ترکیه و سازمان ملل هر کدام در بیانیه های جداگانه ای، عملیات مسلحانه در تل آویو را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: امارات متحده عربی، بحرین، ترکیه و سازمان ملل هر کدام در بیانیه های جداگانه ای، عملیات مسلحانه در تل آویو که به کشته شدن 3 اسرائیلی و مجروح شدن شماری دیگر منجر شد را محکوم کردند.

سفارت امارات در اسرائیل اعلام کرد: سفارت امارات در تل آویو حمله تروریستی در مرکز دزنکوف را به شدت محکوم می کند و این اقدام هولناک را به خانواده قربانیان تسلیت می گوید و برای همه مجروحان، شفای عاجل آرزو می کند.

سفارت بحرین نیز بیانیه وزارت امور خارجه بحرین در این خصوص را منتشر کرد که در آن آمده است: وزارت خارجه بحریت، عملیات تروریستی تیراندازی در تل آویو را به شدت محکوم می کند و به خانواده قربانیان و دولت اسرائیل تسلیت می گوید و برای مجروحان شفای عاجل را آرزو می کند.

بحرین بر موضع ثابت خود در مخالفت با هرگونه تروریسم و خشونت با هر انگیزه و توجیهی که باشد، تاکید کرد.

از طرفی دیگر سفارت ترکیه در توئیتر خود نوشت: حمله تروریستی که شب 7 آوریل در تل آویو رخ داد را محکوم می کنیم. ما نسبت به افزایش حملات این چنینی که اخیرا رخ داده نگرانیم.

ترکیه ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این حمله و تسلیت به دولت و ملت اسرائیل، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

از سویی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل طی کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک گفت تور وینسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل در فرآیند صلح در خاورمیانه از این حمله شنیع در تل آویو حیرت زده است.

دوجاریک بیان کرد که وینسلند نسبت به تایید این حمله توسط جنبش حماس ابراز تاسف کرد و گفت در تروریسم هیچ تمجیدی وجود ندارد و این اقدامات باید اکنون متوقف شود و همه آن را محکوم کنند.

شمار کشته شدگان حمله مسلحانه جوان فلسطینی در تل آویو، به 3 نفر رسید و هنوز 6 نفر از مجروح شدگان در وضعیت ناپایداری در بیمارستان به سر می برند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا