سیاسی

وزرای دفاع ترکیه، ایتالیا و بریتانیا، مسائل دفاعی و امنیتی و تحولات اوکراین را بررسی کردند

نشست سه جانبه خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، لورینزو گویرینی، وزیر دفاع ایتالیا و بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز گذشته در شهر استانبول برگزار شد.

میدل ایست نیوز: وزرای دفاع ترکیه، ایتالیا و بریتانیا طی نشست سه جانبه ای در شهر استانبول، روابط امنیتی و دفاعی و مسائل منطقه ای به ویژه تحولات اوکراین را بررسی کردند.

به گزارش آناتولی، نشست سه جانبه خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، لورینزو گویرینی، وزیر دفاع ایتالیا و بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز گذشته در شهر استانبول برگزار شد.

آکار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از این نشست با اشاره به نشست سال گذشته در ایتالیا گفت که این نشست نیز همانند نشست های گذشته، نتایج مفید و بسیار سازنده ای به همراه داشت.

وزیر دفاع ترکیه افزود که علاوه بر مسائل دفاعی و امنیتی، درباره همکاری در زمینه صنایع دفاعی و آموزش نظامی و آخرین تحولات در جهان و منطقه رایزنی کردند.

وی اشاره کرد که در این نشست سه جانبه، آخرین تحولات اوکراین بررسی و بر یکسان بودن دیدگاه ترکیه، ایتالیا و بریتانیا درخصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تاکید شد.

آکار تصریح کرد که ترکیه به صراحت حمایت خود از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام می دارد و وضعیت کنونی را از نزدیک دنبال می کند.

در این نشست همچنین بر لزوم توقف جنگ و آتش بس در کوتاه ترین زمان برای جلوگیری از خسارت های جانی بیشتر و تشدید بحران بشری در این کشور تاکید شد.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آتش بس برای برقراری صلح و امنیت در منطقه در کوتاه ترین زمان و تضمین ثبات در منطقه ضروریست و زمینه ای برای گشایش راه های دیپلماتیک طی مرحله آتی خواهد بود.

وی بر یکسان بودن دیدگاه ها درخصوص تداوم تقویت همکاری بین سه کشور در زمینه آموزش نظامی و صنایع دفاعی تاکید کرد و گفت که ترکیه به همکاری خود با ایتالیا و بریتانیا در چارچوب روابط دوجانبه ادامه می دهد.

وزرای خارجه ترکیه، ایتالیا و بریتانیا در این نشست تاکید کردند که همبستگی و همکاری مستحکم و هماهنگی در چارچوب ناتو مهم است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا