سیاسی

امیرعبداللهیان: روسیه متعهد شده مانعی در مذاکرات وین نباشد

وزیر امور خارجه ایران در سخنانی تاکید کرد که روسیه هیچ مانعی برای مذاکرات هسته‌ای نخواهد بود و قرار شده است که اگر در وین نقطه توافق حاصل شد، روسیه هیچ مانعی نباشد.

میدل ایست نیوز: امیرعبداللهیان در اظهارتی اعلام کرد که در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود و در جریان سفر به مسکو، گفت‌وگوهای خیلی روشن و شفافی بین دو طرف صورت گرفته و توافق ایران با روسیه این شد که اگر در مذاکرات وین، هر زمانی خطوط قرمز تهران به صورت کامل رعایت شد و به نقطه توافق رسیدیم، روسیه هیچ مانعی برای توافق نخواهد بود.

وزیر خارجه ایران افزود که در دیدار مجدد با لاوروف در حاشیه سفر به چین، وی بار دیگر تاکید کرد که اگر در مسیر پایانی توافق قرار گرفتیم، روسیه از آن حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان در ادامه خاطرنشان کرد که تهران به دنبال از میان برداشته شدن تحریم‌ها به صورت عزتمندانه و پایدار است و در مباحث فنی با سه کشور اروپایی به نتایجی رسیده، اعلام کرد که تاکید رئیس جمهوری ایران این است که نگاه‌ها نباید معطوف به وین باشد.

وی افزود که طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته مطالباتی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است.

وزیر امور خارجه ایران گفت که طرف امریکایی در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مند است شروط جدیدی را مطرح و اعمال کند ولی ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد که آمریکایی‌ها مدام از ضرورت مذاکره مستقیم صحبت می‌کنند، اما ما نفعی از مذاکره مستقیم با آمریکا ندیدیم، حتی از آن‌ها یک چشم انداز مثبت نیز ندیدیم.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد که بارها امریکایی‌ها بر مذاکره مستقیم اصرار کردند و ما نیز گفتیم اگر شما واقعا حسن نیت دارید، در مذاکرات اقدامات عملی و ملموسی را انجام دهید و به طور مثال بخشی از دارایی های ایران آزاد شود و اگر پیام هایی که مدام آقای بایدن می‎فرستد صحت دارد، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کنید.

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا