سیاسی

وزیر کشور لبنان به دیدار سفیر عربستان در بیروت رفت

بسام مولوی، در دیدار با سفیر عربستان تاکید کرد که لبنان به جلوگیری از هرگونه آسیب لفظی یا اقدامی علیه کشورهای عضو شورای همکاری پایبند است.

میدل ایست نیوز: بسام مولوی، وزیر کشور لبنان تاکید کرد که لبنان و لبنانی ها، باید به هویت عربی خود، امنیت جوامع برادران خود و امنیت عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری پایبند باشند.

به گزارش روسیا الیوم، وی در دیدار با ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت گفت: عربستان هرآنچه امکان دارد برادر بزرگتر به برادر کوچک تر بدهد، داده است، ما از سفیر عربستان برای جمع کردن برادرانش تشکر می کنیم.

مولوی تاکید کرد: لبنان و لبنانی ها باید به وجدان، منافع کشور و هویت عربی و امنیت جوامع برادران خود و امنیت عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری که تفاوتی بین لبنانی ها قائل نشدند، پایبند باشند.

وزیر کشور لبنان گفت: ما به جلوگیری از هرگونه آسیب لفظی یا اقدامی علیه کشورهای عضو شورای همکاری پایبندیم و آنچه انجام می دهیم از اعتقاد ما و با حضور ما برای خدمت به ملت مرتبط است. ما به آنچه از روی ایمان خود به لبنان و ثبات لبنان و کشورهای عربی به اعتبار اینکه امنیت کشورهای عربی امنیت مشترکی است، ادامه می دهیم.

وی افزود: عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری دلشان همواره با لبنان است و همه اقداماتی که انجام می دهند به نفع لبنان و در راستای حفظ امنیت جامعه یکپارچه عربی است و همه مسائل در راستای حفظ این امنیت حل می شود.

وزیر کشور لبنان با اشاره به اینکه سفیر عربستان در بیروت برای برگزاری انتخابات در لبنان تلاش می کند، بیان کرد: وی به برگزاری انتخابات کاملا آزاد و دموکراتیک اهتمام دارد. تا زمانی که مردم لبنان بخواهند کشور خود را بسازند، نگرانی بابت آزادی و دموکراسی وجود ندارد.

پیش از این و در شب گذشته نیز نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان که به ضیافت افطاری سفیر عربستان در بیروت رفته بود، از سفر قریب الوقوع خود به عربستان در ماه رمضان سال جاری خبر داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا