سیاسی

پاسپورت عراق بار دیگر در قعر فهرست معتبرترین گذرنامه‌ها

گذرنامه عراق در رتبه‌بندی گذرنامه‌های کشورهای مختلف جهان در سه ماهه دوم سال 2022 در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: گذرنامه عراق در رتبه‌بندی گذرنامه‌های کشورهای مختلف جهان که از سوی شرکت سوئیسی “Henley & Partners” برای سه ماهه دوم سال 2022 منتشر شد، در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفت.

«عبدالباری زیباری»، رئیس اسبق کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در این باره گفت که مشکلات قانونی، امنیتی و سیاسی در عراق بر پاسپورت عراقی تاثیر زیادی گذاشته است.

وی افزود که برخی کشورها برای لغو روادید با یکدیگر توافقنامه امضا می‌کنند که نیازمند تایید پارلمان است ولی امضای یادداشت تفاهم در مقایسه با توافقنامه کاری راحت‌تر است و ما شاهد هستیم به توجهی به این مساله یکی از مشکلات در خصوص پایین بودن سطح اعتبار گذرنامه عراق است.

رئیس اسبق کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق دیگر مشکل را مسائل سیاسی دانست و گفت که برخی جریان‌ها با لغو روادید با برخی کشورها به دلیل وجود مشکلات سیاسی بین آنها و عراق، مخالف هستند.

زیباری همچنین از تصمیم دولت عراق برای تشویق به سرمایه‌گذاری در داخل عراق و لغو روادید برای شهروندان برخی کشورها قدردانی کرد ولی یادآور شد که باید این مساله با اقدامی متبادل و دو طرفه از سوی این کشورها در قبال عراق همراه باشد.

گفتنی است که بر اساس رتبه‌بندی شرکت سوئیسی برای سه ماهه دوم 2022، گذرنامه عراق در میان 111 کشور، با امکان سفر به 28 کشور بدون ویزا در رتبه یکی مانده قرار گرفت؛ افغانستان هم در رتبه آخر این جدول قرار دارد.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا